شناسهٔ خبر: 113715 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان اعلام کرد:‌

آماده باش راهداری زنجان در پی هشدار وقوع سیل

ماشین آلات راهداری مدیرکل راهداری استان زنجان گفت:باتوجه به پیش بینی بارش های شدید در زنجان،تمام نیروهای راهداری برای مقابله با سیلاب احتمالی در آمادگی کامل قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (زنجان )قزوینیان گفت:به  دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی استان زنجان مبنی بر احتمال بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیلاب این اداره کل با تمام ظرفیت خود اعم از نیروهای راهداری و ماشین آلات در قالب تیم های عملیاتی در آماده باش کامل قرار دارد.

او افزود: در این راستا اقدامات پیشگیرانه به منظور برقراری تردد ایمن مسافران در جاده ها و مسیرهای ارتباطی از جمله بازدید از آبراه ها، پل ها و پاکسازی زیر پل ها در محورها توسط راهداران انجام شده است و با توجه به تجربه مدیریت سیل در سنوات گذشته، با تمام توان لجستیکی و اعزام ماشین آلات سنگین براساس  اولویت های مورد نظر، برای مقابله با بحران احتمالی آمادگی لازم را داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: همچنین محورهای مواصلاتی استان از طریق دوربین های نظارتی به صورت آنلاین توسط مرکز مدیریت راه های این اداره کل در حال رصد و پایش می باشد که به محض تغییرات جوی و شروع بارش ها استمرار اقدامات پیشگیرانه در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

او با تأکید براینکه تمرکز نیروهای راهداری غالبا در مناطقی است که مستعد وقوع سیلاب هستند از شهروندان و کاربران جاده ای خواست تا در شرایط ناپایدار آب و هوایی فعلی از انجام سفرهای غیر ضروری به ویژه در نقاط کوهستانی و حاشیه مسیل ها و رودها خودداری کرده و قبل از انجام سفر از طریق سامانه تلفنی و پیامکی ۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی راه ها مطلع شوند.

قزوینیان گفت: شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان به صورت شبانه روزی پاسخگوی تمام مردم و پیگیر هرگونه حوادث احتمالی در راه های استان است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از کنترل ریزش‌ها در راه‌های کوهستانی این استان و تهیه و نصب پنج هزار علائم انتظامی و اخباری در محورها خبر داد.