شناسهٔ خبر: 113750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:‌

کنترل ۱۶۸۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل در اجرای گشت کنترل دروازه ای خراسان جنوبی

مسعود قاسمی معاونت توسعه مدیریت و منابع خراسان جنوبی.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در قالب اجرای گشت کنترل دروازه ای استان تا کنون بیش از ۱۶۸۰ ناوگان حمل و نقل کنترل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، مسعود قاسمی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طرح کنترل دروازه ای استان با همکاری پلیس راه از تاریخ یکم تیرماه ۱۴۰۱ در تمامی شهرستان های استان اغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح با حضور کارشناسان حمل ونقل، پلیس راه و انجمن‌های صنفی ناوگان عمومی حمل ونقل، درسطح راه ها، گلوگاه‌های جاده ای و مقابل پاسگاه‌های پلیس راه انجام می شود، افزود: کارشناسان و نیروهای با تجربه در این بخش به صورت میدانی کنترل و نظارت بر عملکرد بخش حمل و نقل کالا و مسافر و حوزه های ترافیکی را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح اقداماتی از جمله؛ کنترل اسناد حمل (بارنامه )، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی ، کنترل مندرجات بارنامه ، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می شود.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در طی اجرای این طرح تا کنون ۵۰۴ ناوگان شامل ناوگان اتوبوسی و۱۱۷۶ ناوگان باری کنترل و حدود ۹۷۲ دستگاه ناوگان توسط پلیس راه اعمال قانون شدند.

قاسمی یادآورشد: افزایش قانونمندی و رعایت قوانین و مقررات در نهایت ارتقاء سطح خدمات و رضایتمندی خدمات گیرندگان از دیگر مزایای این کار نظارتی است.

وی خاطر نشان کرد: کاربران جاده ای و دیگر هموطنان ، درصورت مشاهده هرنوع تخلف مرتبط با ناوگان عمومی حمل ونقل جاده ای اعم از کالا و مسافر، می توانند جهت اطلاع، با شماره ۱۴۱ که درتمامی اوقات شبانه روز آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی است، تماس حاصل کنند.