شناسهٔ خبر: 113754 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان خبر داد:

آغاز عملیات تیغ زنی و بازگشایی راه های روستایی خسارت دیده از سیلاب در شهرستان‌های جنوب کرمان

تیغ زنی راه روستایی جنوب معاون راهداری‌جنوب کرمان گفت: جاری شدن سیلاب ۳ روز گذشته سبب تخریب و خسارت به برخی زیرساخت های  جاده های جنوب کرمان شد که با حضور عوامل راهداری در حال حاضر تمامی محورهای ارتباطی اصلی بازگشایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری جنوب کرمان)معاون راهداری‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: جاری شدن سیلاب ۳ روز گذشته سبب تخریب و خسارت به برخی زیرساخت های  جاده های جنوب کرمان شد که با حضور عوامل راهداری در حال حاضر تمامی محورهای ارتباطی اصلی بازگشایی شده است.

مجتبی رئیسی از آغاز عملیات تیغ زنی و بازگشایی راه های روستایی شهرستانهای جنوبی استان با فرو کش کردن سیلاب و طغیان رودخانه ها خبر داد و گفت : کار عملیات بازگشایی راههای روستایی و بهسازی مناطق خسارت دیده از سیلاب با استفاده از ۸۰ دستگاه راهداری آغاز شده است .

رئیسی بیان کرد: در حال حاضر با استفاده از ماشین آلات راهداری موجود در جنوب کرمان مسیرهای آسیب دیده و تخریب شده به صورت موقت ترمیم و بازگشایی شده و زیر بار ترافیک قرار گرفته است و مابقی راهها هم در دست ترمیم است .

این گزارش می افزاید: در سیلاب اخیر به ۴۰ کیلومتر از محورهای اصلی، بیش از ۳۵ کیلومتر محور فرعی و ۲۷۰ کیلومتر از محورهای خاکی روستایی جنوب استان کرمان خسارت وارد شده است و ۴۰ آبنما هم خسارت دیده است که میزان برآورد خسارت ۱۲۰ میلیارد برآورد شده است .