شناسهٔ خبر: 113804 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی ۳۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی ۳۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)،"مهدی ملک " مدیر کل راه و شهرسازی گلستان شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات دولت سیزدهم آغاز شده که هم اکنون در ۳۳ شهرستان استان در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه اجرا و پیشبرد این طرح منوط به تخصیص زمین است در سرعت بخشیدن به اجرای آن با معضلاتی روبرو هستیم.

وی افزود: ضروری است که مدیران دستگاه‌های اجرایی هرچه سریع‌تر نسبت به واگذاری اراضی مازاد خود به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

ملک همچنین تصریح کرد: پس از این واگذاری بخش اعظم معضلات این حوزه رفع شده و عملیات اجرایی واحدها سرعت بیشتری خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: هم اکنون استان گلستان در حوزه متقاضیان در رتبه ۲۱ کشوری و در شاخص تامین زمین در رتبه ۳۴ قرار دارد.

وی افزود: زمینی که تاکنون برای این پروژه تامین شده ۸۰ هکتار بوده که مجموع کسری مورد نیاز استان برای چهار سال، هزار و ۶۳۷ هکتار است.

ملک در ادامه گفت: در حال حاضر برای ۲۰ هزار واحد طرح ملی مسکن در گلستان برنامه ریزی شده و عملیات اجرایی بیش از سه هزار واحد در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهارکرد: هشت هزار واحد هم در مرحله‌ مطالعات قرار داشته و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی در ادامه افزود: وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سایت های زیتون، آسایش، آرامش و راه آهن گرگان در حد مطلوبی است.

ملک ادامه داد: پروژه ۴۰۰ واحدی سایت آرامش در مرحله اجرای فونداسیون و سایت آسایش هم در مرحله‌ تجهیز کارگاه است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها گفت: معمولاً در سال ابتدایی اجرای چنین طرح‌های عظیم عمرانی، سرعت کار پایین بوده و اقدامات مربوط به آماده سازی، طراحی نقشه ها، انتخاب مشاور و پیمانکار زمان زیادی را صرف می کند.

گفتنی است در این جلسه که با حضور استاندار گلستان، معاون عمرانی استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران سطح استان برگزار شد، تمامی فرمانداری ها گزارشی از تامین زمین و مراحل اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان خود ارائه کردند.