شناسهٔ خبر: 113834 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

خسارت ۲۳ میلیارد ۶۵۰ میلیون تومانی سامانه مونسون‌ به راه های بوشهر

خسارت وارده به محورهای ارتباطی استان بوشهر از سیل عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهرگفت : برآورد اولیه خسارت بارندگی ها و سیلاب ناشی از سامانه بارشی مونسون‌ به راهها و پل های محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل بیش از۲۳ میلیارد ۶۵۰ میلیون تومان تخمین زده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: برآورد اولیه خسارت بارندگی ها و سیلاب ناشی از سامانه بارشی مونسون‌ به راهها و پل های محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل بیش از۲۳ میلیارد ۶۵۰ میلیون تومان تخمین زده شده است.

عبدالکریم اخترشناس اظهار کرد: در برآورد اولیه، شهرستان دشتستان با ۱۱میلیارد ۶۵۰ میلیون تومان، شهرستان تنگستان با ۷ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان و دشتی با ۴ میلیارد تومان بیشترین خسارت را در حوزه راهها، ابنیه فنی  و پلها دیده اند.

  وی افزود : در بین محورهای ارتباطی استان  نیز محور فرعی برازجان به کلمه در شهرستان دشتستان با حدود ۷ میلیارد تومان بیشترین خسارت را از سامانه بارشی مونسون و سیلاب پنجشنبه ۶ مرداد ماه دیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با توجه ریزش مجدد کوه در محور اهرم به فراشبند اظهار کرد : این برآورد خسارت  به راهها و ابنیه فنی اولیه بوده و با توجه  به ادامه ناپایداری های جوی در استان و امکان تشدید بارندگی ها در روزهای آتی ممکن است خسارات افزایش یابد.

اخترشناس از آماده باش صد در صد و حضور نیروها و لجستیک راهداری در کنار راهدارخانه ها محورهای ارتباطی خبر داد و افزود : از چهارشنبه و بدنبال هشدار سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استان، بیش از ۲۰۰ نفر نیرو ۱۲۰دستگاه ماشین آلات و لجستیک راهداری در ۱۶ راهدارخانه و همچنین نقاط آسیب پذیر راهها مستقر هستند و به ارائه خدمت می پردازند.

وی همچنین از پایش لحظه ای راهها و مناطق حساس راهها بوسیله سامانه های هوشمند نظارت تصویری خبر داد و گفت : کارشناسان مرکز مدیریت راه های استان با کمک ۲۰ سامانه نظارت تصویری نصب شده در مناطق حیاتی راههای استان نظیر پل دوقلوی کلل بصورت شبانه روزی به رصد رخدادهای طبیعی و ترافیکی این مناطق می پردازند و داده های این مرکز جهت اتخاذ تصمیم در اختیار مسئولان استان قرار می‌گیرد.