شناسهٔ خبر: 113836 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هدف گذاری تکمیل بیش از ۳۰ کیلومتر باند دوم تا پایان سال در مسیر ارتباطی میرجاوه- زاهدان- بم

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه محور مواصلاتی میرجاوه- زاهدان - بم یکی از کریدورهای اصلی ترانزیت در محور جنوب شرق بشمار می‌رود این اداره کل در سالجاری هدف گذاری کرده است از مجموع ۴۲ کیلومتر بزرگراه در دست احداث در این مسیر ۳۴ کیلومتر آن را به بهره برداری برساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در حاشیه بازدید از عملیات ساخت بزرگراه در مسیر ارتباطی میرجاوه- زاهدان- بم اظهار داشت: طول کلی این محور ۲۹۸ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۹۰ کیلومتر باند دوم احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۲ کیلومتر بزرگراه در این مسیر به منظور توسعه اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان، افزایش ایمنی تردد، کاهش طول مدت زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای توسط این اداره کل در دست ساخت است که چهار کیلومتر آن تا پایان مردادماه جاری به بهره برداری می رسد و بیش از ۲۶ کیلومتر آن نیز تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای احداث بزرگراه در این مسیر مهم ارتباطی استان ۲ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و برای بهره مندی کامل این مسیر از باند دوم نیز افزون بر  ۳۸هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

اکبری با بیان اینکه با احداث بزرگراه‌ها شاهد حذف نقاط پرتصادف، توسعه ترانزیت کالا و مسافر و افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال در سطح استان خواهیم بود، تصریح کرد: تمام راه‌های شریانی استان در حال حاضر از ردیف اعتباری ملی برخوردار بوده و در همه نقاط استان درمسیر توسعه راه‌ها و احداث بزرگراه کارگاه‌های عمرانی عظیمی راه افتاده است.

وی با قدردانی از تلاش همه پیمانکاران در تکمیل طرح‌های بزرگراهی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان طلب پیمانکار در اجرای پروژه‌های بزرگراهی استان است که تلاش می‌کنیم با هدف جلب اعتماد آنها این بدهی‌ها را نیز پرداخت کنیم.