شناسهٔ خبر: 113845 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان شرقی:

مصوبات کمیته سیما و منظر شهری در جهت زیبا سازی شهری است

سیماومنظر معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان شرقی گفت : مصوبات کمیته سیما و منظر شهری در جهت زیبا سازی شهری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ( آذربایجان شرقی) ، بابک نجفیان در جلسه کمیته سیما و منظر شهری که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی ، نمایندگان شهرداری تبریز ، دانشگاه تبریز ، دانشگاه آزاد اسلامی ، میراث فرهنگی و سایر مدعوین برگزار شد اظهار داشت :  فضای شهری از عناصر معماری در متن  و زمینه شهری به عنوان فضا و در زمان به عنوان تاریخ رخداد شکل میگیرند بعد معماری فضا شامل کلیه عناصری همچون احجام بناها به همراه جزییات تشکیل دهنده آنها مانند نما ، مصالح، نور است که در فضا استقرار می یابند.

وی افزود : حالا وظیفه طراحان شهری ارایه طرح های اجرایی  و سه بعدی شامل کلیه عناصر فوق میباشد البته حضور انسان در فضا به عنوان عامل  معنایی اصلی از لحاظ سرزندگی عمل می‌کند.

در این جلسه امیربخشی زاده مدیرکل راه وشهرسازی نیز اظهار داشت : هر انسان در ذهن خود از هر پدیده ای ، ایده آلی دارد ،  زمانی به پدیده ای زیبا می گوییم که به ایده ال ذهنی ما نزدیک باشد. بسیاری از مردم از ارزش بالقوه ای که در محیط متوازن موجود است بی خبرند.

وی از مهم ترین راهکارهای مناسب برای دست یابی به سیمای شهر مطلوب را سامان دهی نمای شهری با الویت نماهای فرسوده ، زیباسازی محیط شهری با استفاده از اصول رنگ و نور ، ایجاد تعادل در منظر خیابان ، بالا بردن حس تعلق به فضاهای تاریخی و یادمانی و همگرایی با بناهای جدید ، سامان دهی کاربری ها و انتقال کاربری های مزاحم از بدنه ، درخت کاری و فضای سبز و حضور مردم و همبستگی اجتماعی برشمرد .