شناسهٔ خبر: 113899 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اعلام کرد: 

تردد نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار وسایل نقلیه در محورهای استان طی یک ماه گذشته

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از ثبت تردد نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار وسایل نقلیه در محورهای استان طی یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : محور ارومیه – سلماس (ارومیه)  با ۷۰۰ هزار تردد و ۵۲ درصد افزایش، بیشترین درصد تغییرات ترددی تیرماه سالجاری را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: طبق آمار در تیر ماه سال جاری افزون بر ۸۵۰  هزار وسیله نقلیه در محور مهاباد - ارومیه ( رشکان – ارومیه ) تردد کردند که از این حیث این محور بیشترین تردد وسایل نقلیه را در بین محورهای مواصلاتی استان به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: سهم تردد وسایل نقلیه به تفکیک پلاک مبداء بعد از آذربایجان غربی به ترتیب استان آذربایجان شرقی با ۷.۶ درصد، استان تهران با ۲.۴% و استان کردستان با ۱.۵ درصد را به خود اختصاص داده اند.

این مقام مسئول اذعان داشت: طبق آمار گزارش وضعیت تخلفات اضافه تناژ براساس کلاس خودرو رویت پلاک کل بیش از ۱۰۲ هزار خودرو بوده که تعداد اضافه بار کل ۱۴۲۴ مورد ثبت شده است.