شناسهٔ خبر: 113943 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهار ماه گذشته انجام شد؛

۵۴۰ کیلومتر-خط از راه‌های استان خط کشی شد

خط کشی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: عملیات خط کشی ۵۴۰ کیلومتر-خط از راه های ارتباطی این استان در سال جاری اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (ایلام)؛ سید زاهدین چشمه خاور اظهار داشت: خط کشی راه ها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می کند.

وی ادامه داد: نیروهای اداره ایمنی، ترافیک و حریم این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می دهند.

چشمه خاور افزود: همچنین طی چهار ماهه اول سالجاری،۲ هزار و ۸۵۸ عدد تابلو و علائم ایمنی و همچنین ۵۲۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی درمحورهای استان تعمیر و نصب شده است.

وی با بیان اینکه نصب تابلوهای ترافیکی از اهمیت بالایی برخوردار هستند گفت : این علائم شامل تابلو های اخطاری ، اطلاعاتی ، مسیر نما ، انتظامی و ... بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام عنوان کرد: این علائم سبب ارتقای ایمنی تردد و تسهیل جابجایی مسافران شده و عدم وجود این تابلوها در مسیرهای پرپیچ و خم و جاده‌ها می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به بار بیاورد.