شناسهٔ خبر: 113987 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه تعریض محور آق قلا_ بندر ترکمن

راه و شهرسازی گلستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: عملیات تعریض محور آق قلا_ بندر ترکمن پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ (گلستان) نبی الله داوودی اظهار کرد: با پیگیری های مدیرکل محترم راه و شهرسازی، نمایندگان محترم مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی و با همکاری مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تعریض محور آق قلا_ بندر ترکمن در حال اجرا است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این پروژه به طول ۳۴ کیلومتر است که با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان انجام می شود.

وی افزود: تعریض و بهسازی ۱۷ کیلومتر از این محور در حیطه وظایف اداره کل راه و شهرسازی بوده که از سوی شهرستان بندرترکمن به سمت آق قلا در حال اجرای عملیات هستیم.

داوودی همچنین تصریح کرد: پس انجام عملیات این محور که به جاده مرگ مشهور بوده، علاوه بر افزایش ایمنی محور، میزان ترافیک منطقه به طرز محسوسی کاهش خواهد یافت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: خوشبختانه طی سفر پر برکت رئیس جمهور به استان گلستان اعتبارات خوبی برای این پروژه مصوب شد که  تزریق این اعتبارات موجب پیشرفت عملیات اجرایی این طرح شده است.

وی افزود: تاکنون عملیات تعریض محور آق قلا به بندر ترکمن ۵۰ درصد پیشرفت داشته که چنانچه باقی اعتبارات به موقع به پروژه تخصیص یابد تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

داوودی در انتها یادآور شد: گفتنی است میزان اعتباری که برای پروژه در سال ۱۴۰۰ مصوب شد ۲۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۳ میلیارد آن تخصیص یافته است.