شناسهٔ خبر: 113991 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در تیرماه امسال انجام گرفت؛

ثبت ۷هزار تن تخلف اضافه تناژ بار با سامانه WIM در قزوین

نصب و راه اندازی باسکول محور کش و سامانه توزین در حال حرکت (WIM) در محور خاش - زاهدان معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت و شناسایی ۷هزار و ۱۳تن تخلف حمل اضافه تناژ بار با سامانه توزین در حال حرکت(WIM) طی یک ماه گذشته در راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین)، امر علی‌پور گفت: سیستم توزین در حال حرکت یکی از روش‌های هوشمند برای کنترل وزن بار وسایل عبوری است و با نصب آن در نزدیکی ایستگاه ‌های پلیس راه و بدون توقف ناوگان می‌توان اطلاعات بسیار مفید و کاربردی از میزان حمل بار در جاده به دست آورد.

وی همچنین در ادامه به ثبت تردد بیش از ۲۸میلیون و ۲۱۳هزار وسیله نقلیه در راه های استان اشاره کرد و افزود:دوربین های ثبت تخلف نیز طی این مدت ۷۳هزار و ۲۳۳تخلف را به ثبت رساندند.

علی‌پور ادامه داد:در حوزه راه های روستایی نیز تیرماه امسال ۲۴کیلومتر راه روستایی بهسازی و روکش آسفالت شدند و عملیات احداث ۷کیلومتر راه روستایی نیز اجرا شد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، بازدید از فعالیت مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی را نیز یکی از وظایف این معاونت عنوان کرد و گفت:در یک ماه گذشته ۱۰بازدید از این مجتمع‌ها انجام شده است.

علی‌پور افزود:این بازدیدها در قالب تیمی مشترک از راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، شرکت پخش فراورده‌های نفتی، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد اقامه نماز انجام می شود.