شناسهٔ خبر: 114071 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۴ ماه نخست امسال اجرا شد:

خط کشی بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راه های مواصلاتی در خراسان شمالی

خط کشی ۴۸۰ کیلومتر از راه های مواصلاتی خراسان شمالی با صرف بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار، طی ۴ ماه نخست سال جاری خط کشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، رئیس اداره توسعه ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: خط کشی راه‌ها یکی از راهکارهای ارتقای ایمنی جاده ها، کاهش حوادث و از جمله مقرون به صرفه ترین علائم ایمنی افقی راه هاست و هر سال برای ایمنی و حریم راه ها در سطح راه های مواصلاتی استان اجرا می شود.

حامد معروف با اشاره به خط کشی هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای استان در سال گذشته افزود: امسال نیز ۲ هزار کیلومتر از محورها بسته به تامین اعتبار طی سال جاری خط کشی می شود.

وی اظهارکرد: ارتقای حفاظ ایمنی میانه راه ها و نواحی پل و پرتگاهی و بهسازی حفاظ های موجود با اولویت کاربرد حفاظ بتنی در جا یا مفصلی به طول ۴ کیلومتر، ایمن سازی ۴۲۰ عدد سرگاردریل ها(با اولویت بالی شکل و مهار در خاک)، مانع صلب و دماغه ها و نصب ناحیه انتقالی پل ها از جمله اقدامات دیگری است که طی این مدت به منظور ایمنی راه ها انجام شده است.

وی همچنین به اجرای ۹۰ کیلومتر شیار لرزاننده (رامبل استریپس) طولی با اولویت میانه راه های دوخطه و اجرای بیش از ۳ هزار مترمربع علائم افقی و خط نوشته اشاره و اضافه کرد: این اقدامات به افزایش ایمنی تردد کاربران جاده ای در استان کمک قابل توجهی خواهد کرد کاربران جاده ای نیز باید به قوانین و مقررات رانندگی و تابلو و علائم ایمنی راه ها توجه و با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.