شناسهٔ خبر: 114129 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تحویل واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن به متقاضیان گرگان و گنبد

راه وشهرسازی گلستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: تا پایان سال جاری، بخشی از واحدهای دو شهرستان گرگان و گنبد کاووس به متقاضیان تحویل داده می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ (گلستان)  اسدالله پناه یزدان اظهار کرد: در جریان طرح نهضت ملی مسکن، استان گلستان تعهد احداث بیش از ۱۵ هزار واحد مسکن را در سال دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: بر اساس مصوبه ای که اخذ شده، با تجمیع طرح های شهری، روستایی، خودمالکی و بازآفرینی شهری، به طور کلی در طی چهار سال، بیش از ۹۳ هزار واحد در استان گلستان احداث خواهد شد.

وی افزود: مهم ترین دغدغه ما که موجب کاهش پیشروی پروژه شده، عدم تامین زمین است.

پناه یزدان همچنین تصریح کرد: تا کنون برای بیش از ۳ هزار واحد در استان، زمین تامین شده که از این تعداد، ۱۴۰۳ واحد زمین، پروانه ساخت گرفته اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: اگرچه با همکاری دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح و تفاهم نامه ای که با بنیاد مستعضفان منعقد شد، معضلات موجود در حوزه تامین مسکن در حال رفع شدن است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز، با تخصیص ۱۸۰ هکتار از اراضی خود به این طرح، نقش اثرگذاری در ارتقا رتبه استان، در شاخص تامین زمین ایفا می کند.

پناه یزدان در انتها گفت: بر اساس تفاهمی که با اداره کل بیناد مسکن انقلاب اسلامی برقرار شد، تا پایان سال، ۷۶ واحد مسکونی در شهرستان گرگان و ۳۲ واحد در شهرستان گنبد کاووس، به متقاصیان تحویل داده خواهد شد.