شناسهٔ خبر: 114148 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر نیرو؛

پایانه مرز خسروی زیرساخت های مناسبی برای پذیرایی از زائران اربعین دارد

معاون وزیر نیرو معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو گفت: شهرستان قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی زیرساخت‌ها و بستر مناسبی برای پذیرایی از زوار اربعین دارد و تمام امکانات لازم در این رابطه فراهم شده و با شرایط بسیار خوبی که این گذرگاه دارد می‌تواند بار ترافیکی سایر مرزها را کم کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) احمد حیدری در بازدید از پایانه مرزی خسروی و زیرساخت های اربعین در نشستی به همین منظور در محل پایانه بین المللی این مرز رسمی با حضور نماینده مردم غرب کرمانشاه و مسوولان استان کرمانشاه در حوزه آب و برق، با تسلیت ایام محرم، افزود: تمام شاخص ها و امکانات لازم در پایانه مرز خسروی وجود دارد و شهر نیز بستر مناسبی برای پذیرایی از زوار دارد و این مسیر از راه دسترسی بسیار مناسبی از کرمانشاه تا خسروی برخوردار است.

وی اظهار داشت: همچنین از نظر زیرساخت های ورودی و خروجی برای تردد زائران و گیت های گذرنامه و سالن ترانزیت هماهنگی های بسیار خوبی صورت گرفته و ساخت سایبان نقطه صفر مرزی به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تا ۱۰ روز آینده انجام می شود.

معاون وزیر نیرو گفت: قصرشیرین هتل‌ها و رستوران های خوبی دارد و پایانه مرزی مشابه پایانه خسروی با این تشکیلات و امکانات نداریم.

حیدری اضافه کرد: هرچه امکانات نیاز است برای اربعین در این مرز ارائه می‌دهیم و اقداماتی که مورد نیاز است در حوزه صنعت آب و برق تا اربعین انجام می دهیم و در خصوص برق پایدار قصرشیرین و خسروی طوری برنامه ریزی می کنیم که اگر یک میلیون زائر تردد کرد مشکل نداشته باشیم.

 وی گفت: سوله ای برای آب معدنی قرار است که احداث شود که با هماهنگی استاندار کرمانشاه و فرماندار قصرشیرین و بنیاد مسکن زمین مورد نیاز آن آماده شده و شرایط برای احداث آن ایجاد شده است.

حیدری ادامه داد: اربعین امام حسین (ع) یک نماد ملی و کنگره عظیم جهانی است و قیام امام حسین (ع) با همه ابعاد و وسعتش بزرگ ترین معروف را، خدا معرفی می‌کنند و بزرگ ترین منکر را شرک به خدا و انحراف در دین می دانند.

معاون وزیر نیرو اظهار داشت: مرز خسروی یکی از مکان های مقدس برای تقرب به سیره امام حسین(ع) است و خدا را شاکریم امروز زیر پرچم ولایت زندگی می کنیم.

 وی افزود: کنگره عظیم اربعین شجره طیبه ای است که نورش تمام عالم را در برگرفته و تمام سرویس های جاسوسی معاند نتوانستند حتی ذره ای از آثار آن را کم کنند و حرکت در این مسیر توفیق و سعادت بزرگی است.

حیدری ادامه داد: برای تامین منبع آب و برق پایدار در پایانه مرزی خسروی مشکلی نداریم و از نظر توزیع آب و برق در معابر و شبکه ها و تامین سرویس های بهداشتی و فاضلاب مشکلی نداریم ولی برای مرز خسروی در سال آینده باید بحث فاضلاب پایدار را لحاظ کنیم چون هرکاری برای این مرز انجام می دهیم باید دائمی و پایدار ببینم تا سال ها استفاده شود.

وی از استقرار تیم های متخصص به منظور نصب تجهیزات و رفع مشکلات خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته با وجود گرم شدن هوا امسال نه تنها قطعی برق نداشتیم بلکه صرفه جویی هم داشتیم و برنامه تولید ۳۵ هزار مگاوات برق توسط وزارت نیرو در دستور کار است.

انتهای پیام/