شناسهٔ خبر: 114174 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد:

ارتقای ایمنی اولویت سازمان راهداری در تردد زائران اربعین

مهریاری - مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: از رسالت های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه تامین و ارتقاء ایمنی کاربران جاده ای است که این موضوع در تردد زوار اربعین حسینی (ع) در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)فرهاد مهریاری گفت: از رسالت های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه تامین و ارتقاء ایمنی کاربران جاده ای است که این موضوع در تردد زوار اربعین حسینی (ع) در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ارتقای امنیت کاربران جاده ای برای ایام اربعین به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است به نحویکه عملیات شانه سازی و تکمیل شانه خاکی در محورهای شریانی منتهی به پایانه های مرزی در حال انجام است و در بیشتر محور ها به اتمام رسیده است.

مهریاری گفت: ارتقا وضعیت علائم ایمنی جاده ای، نصب تابلوهای اخطاری و هشداری، شناسایی نقاط پرحادثه، نقاط پر تصادف، نقاط داری سابقه تصادف و یا دارای گره های ترافیکی در کمیسیون ایمنی راه ها مطرح و برای رفع و ارائه خدمات مطلوب تصمیماتی گرفته شده است.

وی افزود: هماهنگی با سایر ادارات خدمات رسان از جمله پلیس راه، اورژانس، هلال احمر در جهت ارائه خدمات بهتر در مسیر تردد زوار اربعین انجام شده است و با ایجاد و جانمایی استقرار اکیپ‌های امدادی در محور های شریانی با حضور دستگاه های خدمات رسان با محوریت اکیپ های راهداری برنامه ریزی شده است. 

مهریاری عنوان کرد: ارائه خدمات حمل و نقل عمومی در تمامی محورهای مواصلاتی یکی دیگر از خدمات سازمان راهداری است به نحوی که که در ایام تردد زوار اربعین به صورت خاص و ویژه در محور های که منتهی به مرزهای خروجی به سمت کربلای معلی است متمرکز میشود و برنامه ریزی های گسترده ای برای این ایام انجام شده است.

مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: برای استان هایی که به صورت مستقیم درگیر خدمات رسانی به زوار اربعین هستند از استان های دیگر کشور به عنوان استان های معین یا همکار کمک گرفته شده است.

مهریاری از هماهنگی ایجاد تسهیلات سفر بوسیله وسایل ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص ناوگان حمل و نقل مسافری اتوبوس خبر داد و گفت: با مدیریت ناوگان و ارسال به موقع برای پوشش کامل و به حداقل رساندن تاخیرها و ایجاد رضایتمندی در زائرین در موج بازگشت زوار اربعین حسینی برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/