شناسهٔ خبر: 114208 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

محور شرق به غرب قابلیت ارتقا به آزاد راه را دارد / برای توسعه بزرگراه‌های استان ۱۸ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: محور شرق به غرب استان اردبیل قابلیت ارتقا به آزادراه را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی  ( استان اردبیل )، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: این محور شامل محور ارتباطی اردبیل به آستارا ، اردبیل به نیر و سراب و همچنین اردبیل به سرچم را شامل می‌شود که در صورت تمایل سرمایه‌گذاران قابلیت ارتقا به آزادراه را دارد.

وی شرایط بهره‌مندی از مزایای آزاد راه را آمار ترددی خودروها و رغبت سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح آزاد راه اعلام کرد و افزود: ۲ بار فراخوان در این حوزه منتشر شده اما سرمایه‌گذاری برای احداث آزاد راه در این مسیرها اعلام آمادگی نکرده است.

وی در مورد جاده گردشگری ارجستان نیز بیان کرد: امکان‌سنجی و طراحی این مسیر ارتباطی انجام شده و تا ۲ ماه آینده با اخذ مجوز ماده ۲۳ سعی ما بر این خواهد بود تا آسفالت‌ریزی این مسیر را انجام دهیم.

حیدری از واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: هم در احداث آزادراه و هم بزرگراه ما از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم و انتظار داریم با علاقه‌مندی آنها ساخت این پروژه‌های زیربنایی به انجام برسد.

وی افزود: برای توسعه بزرگراه‌های استان ۱۸ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که در مناطق مختلف استان احداث این بزرگراه‌ها را با کیفیت مناسب شاهد هستیم.