شناسهٔ خبر: 114219 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۹۷ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان البرز تعیین تکلیف شدند

جلسه هفتگی نهضت ملی مسکن استان البرزصبح امروزبه ریاست مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از البرز، مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز با بیان این مطلب که بیش از ۹۷ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان البرز تعیین تکلیف شدند از تشکیل قرارگاه مسکن استان که در آن جلسات هفتگی منظم برگزار میشود خبر داد.

خالقی با اشاره به فرمایشات ریاست محترم جمهور در خصوص واگذاری زمین به مردم جهت ساخت مسکن به مدلهای دیگر ساخت مسکن که واگذاری زمین به مردم یا شرکتهای تعاونی و انبوه سازان مسکن با رعایت جوانب حقوقی این امر پرداخت.

وی افزود: تا کنون در خصوص بحث مسکن به تنهایی پیش رفته ایم و با ورود قرارگاه مسکن در نهضت ملی مسکن پیشرفت امور بهتر و سریعتر خواهد بود.

خالقی از مردمی کردن نهضت ملی مسکن و بازسازی بافت فرسوده سخن گفت و اضافه کرد: این کار به نوعی سپردن امور به مردم است که با نظارت این اداره کل کار به نحو احسن به انجام برسد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل نیز در این جلسه در خصوص تشکیل جلسات قرارگاه مسکن وکمیته های زیربنایی و اعضای آن در خصوص ساماندهی ساخت مسکن مطالب مفصلی بیان کرد.

سیفی با اشاره به وظایف و مسئولیتهای هر یک از اعضای قرارگاه مسکن  از تشکیل این جلسات به ریاست استاندار البرز و دبیری مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد.

شریفی مدیر املاک و حقوقی اداره کل نیز در خصوص اراضی در اختیار اداره کل که در بافت فرسوده قرار دارند مطالبی بیان کرد و گفت: ما اراضی در دست داریم که میتوانیم در اختیار بافت فرسوده قرار دهیم تا بافت های فرسوده ای که مردم در آن مستقر هستند بازسازی شود و الگویی برای تشویق مردم باشد که به این شکل بتوانند واحد های خود را نوسازی کرده و مشکل بافت فرسوده را در کمترین زمان ممکن مرتفع نمائیم.

ردایی رئیس نهضت ملی مسکن اداره کل نیز در این جلسه گزارش مفصلی از عملکرد نهضت ملی مسکن و اراضی بدون پروژه، متقاضیان ثبت نام شده و واحدهای تعریف شده در سطح استان ارائه داد و گفت: بیش از ۹۷ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان البرز تعیین تکلیف شدند و مراحل معرفی اینگونه متقاضیان به بانک های عامل جهت تخصیص وام در دستور کار قراردارد.

مدیر کل راه و شهرسازی در پایان با جمع بندی کلیه مطالب جلسه و ارائه راهکارهای لازم افزود: معاونتهای املاک و حقوقی و مسکن و بازآفرینی شهری انواع مدلهای ساخت مسکن را مدل سازی کنند تا قانون ساماندهی مسکن به نفع مردم فاقد مسکن رعایت شود تا بتوانیم به این شکل مشکل مردم را در سریعترین زمان ممکن حل نمائیم.