شناسهٔ خبر: 114224 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون:

بیش از ۲۵۰۰ تابلو و علائم در جاده های خوزستان نصب شد

نصب تابلو علائم سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۵۰۰ تابلو و علائم در جاده های نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، مرتضی بهداروندی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون خدمات و پروژه‌های متعددی برای ایمن سازی محورهای ارتباطی استان با هدف کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای آغاز شده است که جمع آوری یا تعمیر۱۲ کیلومتر گاردیل، ترانشه برداری ۱۲نقطه  در پیچ ها در به منظور حذف نقاط کور ، ۵۶  کیلومتر تسطیح و رگلاژ و ترمیم شانه‌ها و ۱۱۵ کیلومتر پاکسازی و تسطیح حریم از جمله آن است.

وی از خط کشی ۳۷۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی خوزستان تاکنون خبر داد و افزود: خط کشی‌ وعلائم جاده‌ ای به عنوان زبان گویای جاده ها می‌توانند اطلاعاتی را به رانندگان و عابران انتقال دهند که کمتر وسیله دیگری می‌تواند این قابلیت را داشته باشد و در این راستا در محورهای مواصلاتی استان ۲ هزار و ۵۱۷ عدد تابلو و علائم نصب و ۳ هزار و ۵۳۴ عدد تابلو جمع آوری، بازسازی و تعمیر شده است.

بهداروندی ادامه داد: به منظور آرام سازی جریان ترافیک ۲۴ عدد کاهنده سرعت در محورهای مواصلاتی ایجاد و ۳۷ مورد سرعت گیر رنگ آمیزی وآشکار سازی شده است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان همچنین از تعمیر و نصب یک هزار و ۹۵۶عدد چراغ های هشدار چشمک زن و۱۳ هزار و ۵۵۰ عدد شستشوی تابلو علائم در مدت زمان یاد شده خبر داد.