شناسهٔ خبر: 11423 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد:

ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی جلوی رانت‌خواری در نظام مهندسی ساختمان را می‌گیرد/ انصراف ۳ نامزد انتخابات در آذربایجان غربی

خلیل محبت‌خواه/  مدیر‌کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی مدیرکل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی درخصوص اجرای ابلاغیه وزیر راه مبنی بر منع شرکت و نامزدی کارکنان سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام کرد: شرایط کاندیداهای مشمول این حکم همچنان در دست بررسی است اما تا امروز ۳ نفر انصراف خود را اعلام کرده‌اند.

خلیل محبت خواه در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن بیان این مطلب گفت: اقدام اخیر جناب دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی تصمیمی به جا و به موقع بود چراکه توانست مانعی در مسیر رانت‌خواری در سیستم نظام مهندسی قرار داده و به نوعی حاکمیت راه و شهرسازی را مستحکم تر و با نفوذتر کند.

محبت‌خواه در ادامه افزود: با عمل به این ابلاغیه دولت می‌تواند به طور مستقیم بر قوانین اجرایی و عملکرد نظام مهندسی نظارت داشته و کنترل آن را به دست بگیرد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی همچنین این ابلاغیه را موجب ارتقای کیفیت سازمان دانست و اضافه کرد: در دوره های قبلی کاندیداهایی که در پست دولتی بودند به لطف این امتیاز آراء بیشتری کسب می کردند ولی در حال حاضر و با اجرای این حکابلاغیه م این امتیاز نیز از بین رفته و شرایط را به گونه ای ایجاد می کند که افراد با صلاحیت و مفید که واقعا قادر به تمرکز در اهداف نظام هستند بر سر کار بیایند.

این مقام مسئول در پایان تعداد نامزدان انتخابات را ۱۰۴ نفر در کل استان اعلام کرد و گفت: پس از ابلاغیه تا کنون سه نفر انصراف داده اند که دو تن از آن ها از کارمندان راه و شهرسازی بوده و یک نفر دیگر نیز از اعضای استانداری هستند، ولی تعداد دقیق انصراف دهندگان هنوز مشخص نیست و پس از بررسی های نهایی به زودی اعلام خواهد شد./

نظر شما