شناسهٔ خبر: 114253 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در نیمه شمالی، مرکز،جنوب و جنوب‌غرب کشور/هشدار سیلاب و برخورد صاعقه در ۱۰ استان کشور/طوفان گردوخاک در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی

صاعقه کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب و احتمال برخورد صاعقه در ۱۰ استان کشور هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۷ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر از جمله گیلان، مازندران و گلستان، همچنین استان‌های اردبیل، خراسان‌شمالی، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، تهران، البرز و سمنان در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. همین شرایط جوی روز چهارشنبه در استان‌های گیلان و مازندران، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان و روز پنجشنبه در بلندی‌های البرز مرکزی، مورد انتظار است.

رفیعی ادامه داد: در چهار روز آینده در مناطقی از غرب و جنوب‌غرب در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شرق لرستان، غرب اصفهان، شمال فارس و جنوب استان مرکزی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که در برخی از مناطق سبب وقوع  گردوخاک خواهد شد.

وی گفت:هشدار نارنجی صادر شده و شدت بارش‌ها، امروز در مناطق شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و نیمه غربی فارس، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل، سبب جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی  خواهد شد. همچنین در این مناطق احتمال برخورد صاعقه نیز  پیش بینی شده است که هموطنان باید نسبت به این پدیده ها آمادگی داشته و از تردد اجتناب کنند.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، احتمال وارد آمدن خسارت به صنعت کشاورزی در مناطق  پربارش وجود دارد.

رفیعی توضیح داد: تشدید بادهای ۱۲۰ روزه از سه‌شنبه تا پنجشنبه برای مناطق شرق خراسان‌جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل سبب خیزش گردوخاک و در مناطق مستعد سبب طوفان گردوخاک می‌شود.

وی با اعلام اینکه آب‌های دریای خزر طی امروز و فردا متلاطم خواهد شد، در خصوص وضعیت هوای پایتخت اعلام کرد: آسمان تهران صاف تا کمی ابری است و در برخی از ساعت‌ها افزایش باد  دارد و احتمال گردوخاک نیز وجود دارد. بیشینه دمای تهران به ۳۸ درجه می‌رسد و کمینه دمای تهران فردا به۲۸ درجه بالای صفر خواهد رسید.