شناسهٔ خبر: 114324 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان:

اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با افتتاح ۱۸ پروژه راه و ساختمان به استقبال هفته دولت می رود

محسن زاده - معاون مهندسی و ساخت هرمزگان معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان از بهره برداری ۱۸ پروژه عمرانی راه و ساختمان با اعتبار ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال طی هفته دولت در هرمزگان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، روح اله محسن زاده اظهارکرد: طی هفته دولت ۱۸ پروژه عمرانی راه و ساختمان هرمزگان با اعتبار ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه در خصوص پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت توضیح داد: این پروژه ها شامل ۸ پروژه ساختمان به مساحت ۹ هزار ۶۰۸ متر مربع، ۸ پروژه راه به طول ۶ هزار و ۵۰۵ کیلومتر و۲ پروژه پل سازی به طول ۳۲۰ متر و راه های طرفین آن به طول ۳ کیلومتر است که در هفته دولت سالجاری به بهره برداری می رسد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان درباره میزان هزینه انجام این پروژه ها بیان کرد: هزینه انجام این پروژه ها در بخش راهسازی ۷ هزار و ۶۰ میلیارد ریال، در بخش پروژه های ساختمانی ۳۷۰ میلیارد ریال و در بخش پل سازی بالغ بر ۹۷۰ میلیارد ریال بوده است.

وی به پروژه های افتتاحی در بخش راهها اشاره و ادامه داد: در حوزه شرق استان احداث پل بیدان، احداث پل شریفی،در حوزه مرکزی احداث رینگ جزیره هرمز به طول ۴.۳ کیلومتر، احداث رینگ جزیره لارک به طول ۵ کیلومتر، راه سیاهو به احمدی به طول ۵.۵ کیلومتر در حوزه غرب نیز بزرگراه لار- جهرم – بندرعباس به طول ۱۶ کیلومتر، کمربندی بندر خمیر به طول ۳.۲ کیلومتر، قطعه ۶ بزرگراه پارسیان- بندرلنگه به طول ۱۴ کیلومتر، راه اصلی چیروئیه – مقام به طول ۲.۵ کیلومتر و راه اصلی جناح- مراغ- چارک به طول ۱۵ کیلومتر بخشی از پروژه های افتتاحی این اداره کل در بخش راهسازی است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان به اقدامات این اداره کل در حوزه ساختمان اشاره و تصریح کرد: احداث سالن ورزشی روستای چوخون، احداث کتابخانه عمومی ابوموسی، سالن تیراندازی بندرعباس، مرکز فرهنگی فاطمه الزاهرا، سالن ورزشی روستای صلخ، استخر سرپوشیده بندرلنگه، سالن ورزشی روستای هنگوئیه و سالن ورزشی روستای کنخ از جمله پروژه هایی است که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

دوم تا هشتم شهریور ماه هر سال همزمان با سالروز شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت نام‌گذاری شده است.