شناسهٔ خبر: 11434 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به دنبال سیلاب روز گذشته انجام شد:

بازگشايی محورهای روستایی دهنه محمدآباد و توسكستان در گلستان

سیلاب مدير راهداري راه و شهرسازی گلستان از بازگشايی محور توسكستان - گرگان - شاهرود و مسيرهای روستایی دهنه محمد آباد که بر اثر سيلاب روز گذشته مسدود شده بودند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، عادل مصدقي ضمن اعلام این خبر گفت: به دليل حجم بالاي سيل گرفتگي و رسوبات در محور سياه مرزكوه، راهداران همچنان در حال پاكسازي مسير هستند.

مصدقی در این باره بیان کرد: بر اثر شرايط نامساعد جوي حاكم بر استان از روز گذشته و وقوع بارش هاي نقطه اي و رگباري در ارتفاعات به ويژه محور توسكستان - گرگان – شاهرود شاهد آب گرفتگي همراه با گل و لاي و سنگ در چندين نقطه از اين مسير و حد فاصل روستاي شاهكوه عليا تا انتهاي حوزه استحفاظي استان بوديم.

وی همچنین افزود: همزمان با اين محورها، در مسير فاضل آباد به روستا هاي دهنه محمد آباد در حوزه استحفاظي شهرستان علي آباد كتول نيز شاهد آب گرفتگي بيش از ۱۵ نقطه از سطح اين محور ها به طول ۵۰ متر تا حدود ۴۰۰ متر و به ارتفاع متوسط ۴۰ سانتي متر همراه با گل و لاي و سنگ بوديم كه موجب مسدود كردن مسير و قطع رفت و آمد شده بود.

وی اظهار کرد:اختلال در تردد وسايل نقليه و كندي رفت و آمد موجب شد تا بيش از هفت اكيپ راهداري با استفاده از ماشين آلات مجهز راهداري اعم از لودر، گريدر و سواري هاي كمك دار با آمادگي قبلي و با به كارگيري توان ۶۰ نفر از نيروهاي مجرب، در اين مسير ها حضور يابند و براي هدايت و كنترل ترافيك عبوري و پاكسازي سطح راه و برقراري ترافيك ايمن همزمان با هم اقدام كنند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر مشكلي در تردد اين محورها وجود ندارد،گفت: كارشناسان برای ارزيابي خسارات نیز به محل حادثه اعزام شدند که خسارات وارده متعاقبا اعلام مي شود.

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان با توجه به حاكم بودن شرايط نامساعد جوي گفت: تا فردا در استان از رانندگاني كه قصد عبور از محورهاي استان را دارند خواستاریم كه قبل از سفر حتما از طريق تلفن گوياي ۱۴۱ اداره كل راه و شهرسازي و ۱۳۴ اداره كل هواشناسي استان از وضعيت محور ها و شرايط جوي مطلع شوند.

مصدقي همچنين از هم استاني ها خواست كه در مسير سيلاب قرار نگيرند و خودروهاي خود را در مكان هاي بلند و مرتفع پارك كنند./

نظر شما