شناسهٔ خبر: 114343 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر کشور؛

تاکنون از ظرفیت خسروی، به خوبی استفاده نشده است/ بسترهای لازم برای عبور ایمن و راحت زوار از پایانه مرزی خسروی فراهم می شود

وزیر کشور - پایانه مرزی خسروی وزیرکشور گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته از ظرفیت‌های مناسب پایانه مرزی خسروی در ایام اربعین و همچنین در حوزه تجارت، به خوبی استفاده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)  احمد وحیدی وزیر کشور در نشست ستاد اربعین استان که با حضور معاون امنیتی وزارت کشور، استاندار کرمانشاه، نماینده شهرستانهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی در پایانه مرزی خسروی برگزار شد؛ عنوان کرد: یکی از دغدغه های جدی رئیس جمهور برگزاری باشکوه‌تر، بهتر و ایمن تر آیین اربعین است و اینکه بستری فراهم شود تا قشر ضعیف جامعه هم بتوانند در این آیین باشکوه‌ در کربلا حضور یابند.

وی عنوان کرد: متاسفانه طی این سال‌ها به شکل مناسبی از ظرفیت های پایانه مرزی خسروی برای تردد زوار حسینی در ایام اربعین استفاده نشده است.

وحیدی افزود: خوشبختانه این پایانه مرزی از آمادگی خوبی برخوردار است و به زودی به صورت کامل آماده پذیرایی از زوار می شود.

وزیر کشور با اشاره به صحبت های صورت گرفته با طرف عراقی مبنی بر تامین امنیت در آنسوی مرز خسروی گفت: با توجه به وعده داده شده به نظر می رسد این مرز از ۱۶ محرم (۲۳ مرداد) برای تردد زوار بازگشایی شود.

وحیدی گفت: امیدوارم با تلاش هایی زیادی که انجام شده، امسال بتوانیم از ظرفیت این مرز به شکل مناسب تری استفاده کنیم.

وی تردد زوار از این مرز را برای فضای استان کرمانشاه معنویت آفرین خواند و گفت: البته کرمانشاه از قدیم الایام محل عبور زوار بوده و امسال هم بسترهای لازم برای عبور ایمن و راحت زوار فراهم می شود.

رییس ستاد اربعین کشور تاکید کرد: در فاصله باقی مانده تا ایام اربعین مدیریت استان باید با یک برنامه ریزی مناسب آخرین هماهنگی‌ها و آمادگی های لازم را در دستگاه های خدمات رسان ایجاد کند تا در زمان حضور جمعیت زوار، شاهد مشکل خاصی نباشیم.

وی تاکید کرد: اگر روند عبور زوار از پایانه مرزی خسروی در روزهای اول به خوبی انجام شود بی گمان شاهد حضور حجم زیادی از تردد از این مرز خواهیم بود.

وزیر کشور در ادامه از پیش بینی تردد پنج میلیون زائر در اربعین امسال خبر داد و افزود: با توجه به عدم حضور زوار ایرانی در مراسم اربعین به دلیل شیوع بیماری کرونا در دو سال گذشته، به نظر می رسد امسال با افزایش چشمگیر زوار اربعین مواجه شویم.

انتهای پیام/