شناسهٔ خبر: 114351 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

رشد ۴۹ درصدی ترافیک جاده های خراسان جنوبی در تعطیلات ایام عزاداری محرم

تردد محورهای خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از رشد ۴۹ درصدی ترافیک جاده های استان طی تعطیلات ایام عزاداری دهه اول محرم نسبت به بازه مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: از ۱۳ تا ۱۷ مرداد ماه سال ۱۴۰۱ متوسط تردد ثبت شده در۸۰ محور ترددشماری شده استان ۴۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: میزان تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در استان طی این مدت جمعاً بیش از 980 هزار دستگاه خودرو تردد داشته که از این تعداد سهم خودروهای سنگین ۱۴۴ هزار دستگاه و به طور میانگین ۱۵ درصد و تعداد ۸۳۵ هزار دستگاه سواری معادل ۸۵ درصد از کل تردد در محورهای استان بوده است.

جلال زاده همچنین با اشاره به اینکه اکیپ های راهداری به صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت رسانی در ورودی و خروجی شهرها و استان بوده اند، ادامه داد: با توجه به افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان، گشت های نظارت راهداری و ترابری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این مدت در کنار سایر عوامل اجرایی برای حفظ ایمنی و سلامت کاربران جاده‌ای به فعالیت مشغول بودند.