شناسهٔ خبر: 114403 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازدید از پروژه‌های سرمایه گذاری بندر امیرآباد مطرح شد؛

تاکید بر حل چالش‌های سرمایه گذاران در بنادر با نگاه بلندمدت و حفظ منافع ملی و درچارچوب اقتصاد دریامحور/ سرمایه گذاری ۱۹ هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندرامیرآباد

بندر امیرآباد در بازدید از پروژه‌های سرمایه گذاری بندر امیرآباد بر حل چالش‌های سرمایه گذاران در بنادر با نگاه بلندمدت و حفظ منافع ملی و درچارچوب اقتصاد دریامحور تاکید و به سرمایه گذاری ۱۹ هزار میلیاردی بخش خصوصی در این بندر اشاره شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین یدالهی، مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از پروژه‌های سرمایه گذاری بندر امیرآباد در جلسه‌ای با مسئولان این بندر به سیاست‌های کلان سازمان بنادر و دریانوردی در جذب سرمایه گذار اشاره کرد و گفت: کوتاه کردن فرآیند سرمایه‌گذاری در بنادر، احصاء چالش‌ها و تلاش جهت رفع کردن آنها ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: برای پیشبرد و تأمین اهداف بنادر در سطوح ملی و منطقه‌ای در واگذاری اراضی به متقاضیان سرمایه گذاری می بایست مطالعه کافی صورت گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با تاکید بر حفظ منافع طرفین در قراردادهای سرمایه گذاری و احصاء چالش ها و تلاش جهت رفع کردن آن ها به منظور کوتاه کردن مسیر و فرآیند سرمایه گذاری در بنادر اعلام کرد: برخی از قراردادهای BOT در بندر امیرآباد درحال خاتمه است که در ماه‌های آینده از طریق مزایده به متقاضیان واگذار خواهند شد.

محمدعلی اصل سعیدی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد نیز در این جلسه از سرمایه گذاری ۱۹ هزار و ۵۳ میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندرامیرآباد خبر داد و عنوان کرد: از این میزان سرمایه گذاری ۲۸ پروژه به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در حال بهره برداری و ۱۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه بندرامیرآباد با دارا بودن اراضی وسیع پشتیبانی، امکانات و موقعیت راهبردی خود همچنان خاستگاه اصلی بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری است، از وجود ۹ درخواست جدید سرمایه گذاری کلان در این بندر توسط بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد ابراز امیدواری کرد: با رویه جدید سازمان بنادر در خصوص سنجش صلاحیت شرکت‌های سرمایه گذار، جذب سرمایه گذاران در بنادر تسریع و تسهیل می‌شود.