شناسهٔ خبر: 114432 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای مشترک اداری استان اصفهان و شهرستان چادگان؛

پروژه‌های راهسازی شهرستان چادگان تعیین تکلیف شدند

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در شورای مشترک اداری استان اصفهان و شهرستان چادگان مصوباتی در حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی اخذ و پروژه‌های راهسازی این شهرستان تعیین تکلیف شد.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان چادگان، پس از اتمام شورای مشترک اداری استان اصفهان و شهرستان چادگان، با اشاره به برنامه‌های سفر اظهار داشت: مشکلات پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی این شهرستان در نشست مشترک اداری در حضور استاندار اصفهان مطرح و ضمن بررسی، بمنظور پیگیری چابک و سامان بخشی پایدار به موضوعات، اتخاذ تصمیم شد.  

وی اذعان داشت: در این شورا مصوبات مختلفی در حوزه راه و شهرسازی داشتیم و مباحث مرتبط با طرح تفصیلی و طرح جامع شهر چادگان نیز مورد بررسی قرار گرفت.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه راهسازی شهرستان چادگان، دو بانده شدن محور اصلی از سمت تیران به چادگان از پروژه‌های حائز اهمیت است گفت: طول این مسیر بالغ بر ۳۱ کیلومتر است که در دو حوزه تیران و چادگان واقع شده و دارای ترافیک عبوری بالا است.  

وی بیان داشت: در سنوات گذشته دو فاز از پروژه در حوزه چادگان تکمیل شد و فاز ۵ و نیم کیلومتری آن که آخرین بخش در حوزه چادگان محسوب می‌شود از سال ۱۴۰۰ شروع و در حال اجرا است که اعتبار خوبی نیز برای آن اخذ شده است.  

قاری‌قرآن ابراز امیدواری کرد تا قبل از آغاز فصل سرما عمده عملیات این پروژه به اتمام برسد و گفت: با توجه به اینکه در این محدوده در فصل سرما نمی‌توان کار عمرانی انجام داد تمام تلاش خود را برای سرعت بخشی به این پروژه به کار بسته‌ایم.  

وی عنوان کرد: در شورای مشترک اداری استان اصفهان و شهرستان چادگان پیرامون باقیمانده این مسیر در حوزه تیران نیز مباحثی مطرح و مقرر شد طی جلسه‌ای تامین منابع مالی این پروژه تعیین تکلیف شود.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در حوزه چادگان به سمت رزوه نیز بحث دو بانده شدن مسیر را داریم که بخشی از آن قبلا انجام شده و برای مبحث اعتبار مطالعه مابقی محور نیز در این جلسه مصوبه‌ای داشتیم که براین اساس به لطف خدا به زودی مطالعات آغاز و اقدامات لازم برای مجوزها انجام می‌پذیرد.