شناسهٔ خبر: 114437 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه آهن در دیدار با برخی از همکاران عملیاتی تاکید کرد؛

اصلاح آیین نامه کیلومتراژ در راستای رعایت عدالت و سیاست‌های جدید شرکت راه آهن

سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از اصلاح آیین نامه کیلومتراژ در راستای رعایت عدالت و سیاست‌های جدید این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در  دیدار با همکاران لوکوموتیوران، روسای قطار و مانورچی، اعضای هیات مدیره، معاونان و برخی از مدیران راه آهن، ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، گفت: پس از برگزاری ۱۴ جلسه هیات مدیره، اقداماتی در خصوص اصلاح آیین‌نامه کیلومتراژ و نظام انگیزشی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه موضوع کیلومتراژ صرفاً یک عدد نیست بلکه تحولی اساسی در مسیر کاری نیروهای عملیاتی است، عنوان کرد: درخواست‌های به حقی از سوی لوکوموتیورانان و روسای قطار و کادر مانور در خصوص اصلاح آیین نامه کیلومتراژ وجود داشت، مساله مهم این است که هم عدالت رعایت شود و هم تا جایی که مقدور است، تبعیض بین نیروهای عملیاتی از میان برداشته شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن با تاکید بر اینکه موضوع کیلومتراژ باید یکپارچه شده و پرداختی ها بر مبنای آن صورت گیرد، اظهار کرد: تحول اساسی در آیین نامه کیلومتراژ اتفاق افتاده و سرعت سیر و سرعت سفر در آیین نامه جدید، لحاظ شده است.

صالحی تصریح کرد: آیین نامه جدید کیلومتراژ، ناظر به یک ریل گذاری جدید مبتنی بر عدل، انصاف، و سیاست ها و راهبردهای شرکت راه آهن است و هر شخصی که با رعایت ایمنی، سیر بیشتری انجام دهد دریافتی بیشتری خواهد داشت.

وی با یادآوری اینکه بایستی اعمال سلیقه مدیریتی در کار کاهش یابد، گفت: طبق آیین نامه جدید، پرداخت کیلومتراژ از وضعیت ایستا به پویا تغییر خواهد کرد. از این طریق و با روزآمدسازی ساختار و فضای سنتی راه‌آهن، می‌توانیم نظام کنترلی دقیقی داشته باشیم. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تکریم کارکنان و افزایش رفاه آنان را از اولویت‌های این شرکت خواند و عنوان کرد: اگر منابع بیشتری در اختیار شرکت راه آهن قرار گیرد، رسیدگی بیشتری به وضع معیشت کارکنان انجام می‌شود.

به گزارش شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این جلسه که از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ روز پنجشنبه، ۲۰ مرداد ماه، در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد آیین نامه جدید کیلومتراژ به حضار ارائه شد و رسته های مختلف شغلی، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برخی از جزئیات آیین‌نامه مطرح کردند.