شناسهٔ خبر: 114449 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد:

تلاش برای دوبانده شدن ۱۸ کیلومتر مسیر چادگان به تیران تا پایان سال

سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به شهرستان چادگان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه باند دوم محور چادگان به تیران (در حوزه شهرستان چادگان) به طول ۱۸ کیلومتر تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: محور تیران به چادگان از محورهای گردشگری پرتردد استان محسوب می‌شود که در میان محورهای دو خطه استان اصفهان بیشترین و سنگین ترین ترافیک را به خود اختصاص داده است.  

وی با بیان اینکه طول این محور ۳۱ کیلومتر است و در حوزه شهرستان‌های تیران و کرون و چادگان واقع شده است گفت: در حوزه چادگان این مسیر ۱۸ بوده که از ابتدای چادگان تا کیلومتر ۱۲.۵ در سنوات گذشته به بهره‌برداری رسیده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: عملیات اجرایی ۵.۵ کیلومتر باقیمانده در حوزه چادگان (از کیلومتر ۱۲.۵ الی کیلومتر ۱۸) از سال ۱۴۰۰ آغاز و در دست اجرا است.  

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود ۶۵ درصدی این بخش از پروژه عنوان کرد: تا کنون برای اجرا ۱۱.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.  

قاری‌قرآن بیان داشت: با توجه به اولویت دار بودن پروژه با پیگیری‌های بعمل آمده اعتبار خوبی برای آن اخذ شده است و در صدد هستیم تا به لطف خدا این پروژه را در حوزه شهرستان چادگان تا پایان سال تکمیل کنیم.  

وی با اشاره به اینکه چالش‌هایی در مسیر این پروژه وجود داشت خاطرنشان کرد: در جلسه شورای مشترک اداری استان اصفهان و شهرستان چادگان چالش‌های مرتبط با این پروژه مطرح، مصوبه‌ای اخذ و در خصوص آن تصمیم گیری شد تا در اجرای این مسیر موانعی وجود نداشته باشد و کار با سرعت پیش برود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص بخشی از پروژه به طول ۱۳ کیلومتر که در حوزه شهرستان تیران و کرون قرار دارد اذعان داشت: در رابطه با مطالعات این محور در سال ۱۳۹۹ قرارداد با مشاور منعقد و  مطالعات محور تیران به چادگان به صورت کامل انجام پذیرفت. همچنین براساس برآوردهای بعمل آمده، اقدامات این میزان از پروژه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.