شناسهٔ خبر: 114453 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان:

همه امکانات در طرح جابجائی زائران اربعین حسینی بسیج شود/ اولویت ایمن‌سازی مسیر تردد زائران

همه امکانات در طرح جابجائی زائران اربعین حسینی بسیج شود با توجه به فرصت اندک باقیمانده تا اجرای طرح جابجائی زائرین اربعین حسینی، باید با بسیج همه امکانات نسبت به ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به مرز مهران اقدام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، مرتضی شیروانی در جلسه شورای اداری این اداره‌کل با موضوع برنامه‌ریزی اجرای طرح جابجائی زائران اربعین حسینی گفت: این طرح از دهم شهریور آغاز و تا پنجم مهر ماه سال جاری ادامه دارد از این‌رو در فرصت اندک باقیمانده باید با بسیج همه امکانات نسبت به ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به مرز مهران اقدام شود.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی در تمام معاونت‌ها بخصوص حوزه‌های راهداری و حمل و نقل و ادارات شهرستانی بر ایمن‌سازی و به‌روزرسانی محورهای اصلی مسیر تردد زائران متمرکز شود و از روز شنبه مورخ ۲۲ مرداد، مدیران شهرستانی باید ضمن بازدیدهای روزانه همراه با نماینده حراست نسبت به تهیه برنامه و اولویت‌بندی نواقص جهت اصلاح و ارسال آن به مرکز استان اقدام نمایند.

شیروانی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به زائران باید به نحو مطلوب و شایسته صورت گیرد، گفت: لازم است روسای ادارات ستادی و شهرستانی ضمن بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی مسیر تردد زائران، نواقص را احصاء و درخصوص به روزرسانی زیرساخت‌ها به مالکان مجتمع‌ها تذکر داده و پیگیری نمایند.

وی، فعال نمودن پیمانکاران حوزه ایمنی، لکه‌گیری و خط کشی، نصب علائم، فعالیت اکیپ‌های راه و ترابری، تعامل شهرستان‌ها در بکارگیری ماشین‌آلات راهداری، همکاری با سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان در تامین زیرساخت‌ها، نگهداری مطلوب ماشین‌آلات به عنوان سرمایه سازمان، ساماندهی نیروی انسانی براساس تخصص و پشتیبانی مطلوب از تیم‌های اعزامی به مرز مهران را از مهم‌ترین برنامه‌ها عنوان کرد.

در ادامه این جلسه رضا عبدی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز با اشاره به شرایط جغرافیایی استان و قرار داشتن در شاهراه اتصال مرکز به جنوب و غرب کشور و پیش‌بینی حدود پنج میلیون زائر که ۷۰درصد آنها از مرز مهران تردد خواهند کرد، اجرای موفق طرح جابجائی زائرین اربعین حسینی را مشروط بر همکاری همه عوامل به‌ویژه اهتمام روسای ادارات شهرستانی دانست.

وی خواستار هماهنگی رؤسای ادارات شهرستانی با فرمانداران، پلیس راه، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان شهرستان، تعامل با انجمن‌ها و شرکت‌های حمل و نقل مسافر درخصوص به‌روزرسانی ناوگان اتوبوس و تعیین راننده و اتوبوس رزرو جهت جایگزینی ناوگان در راه مانده، لغو پیش فروش بلیط و ... شد.

مصطفی ملکی صادقی معاون فنی و راه روستایی این اداره‌کل هم گفت: مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای لرستان به صورت صد درصدی از نظر سیستمی و منابع انسانی برای پشتیبانی و رصد لحظه‌ای محورها آمادگی کامل دارد.

وی بر تطبیق شاخص‌های عملکرد استان با ستاد مرکزی سازمان، شناسایی نقاط مستعد تصادف محورهای مواصلاتی و احصاء و اصلاح مشکلات مجتمع‌های خدماتی رفاهی شد.

حسین جودکی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع نیز از آمادگی کامل این معاونت برای گسیل امکانات و پشتیبانی تیم‌های اعزامی به مرز مهران خبر داد.

اکبر جدیدی مشاور مدیرکل و مدیر حراست هم بر نگهداری راه‌ها، اولویت ایمنی، شناسایی مشکلات در روند اجرای پروژه‌ها و رصد پیشرفت فیزیکی آنها تاکید کرد.

در ادامه سیاوش رضایی رئیس اداره ایمنی راه و حریم، احسان بیرانوند رئیس اداره ماشین‌آلات و سه نفر از روسای ادارات شهرستانی به بیان توضیحاتی در حوزه‌های مرتبط پرداختند.