شناسهٔ خبر: 114460 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد؛

برقراری جو پایدار و آرام در بیشتر مناطق کشور/خیزش گرد و خاک در خوزستان و ایلام

دما هوا هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی شرایط جوی را طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور آرام و پایدار دانست و گفت: پدیده غالب در شمال سیستان و مناطقی از شرق کشور طی این مدت وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز بیست و دوم مرداد ماه و روزهای آتی خبر داد و گفت:‌ طی پنج روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان به ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باید شدید موقتی رخ خواهد داد.

وی افزود: پدیده غالب این چند روز در شمال سیستان و مناطقی از شرق کشور وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود و در سایر مناطق کشور هم جوی پایدار و آرام پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی گفت: تا روز دوشنبه در استان‌های خوزستان و ایلام در برخی ساعات وزش باد منجر به خیزش گرد و خاک خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی از صدور هشدار سطح نارنجی برای ارتفاع موج در شرق دریای عمان و مناطق فرا ساحل استان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: آب‌های شرقی دریای عمان تا دوشنبه مواج و متلاطم می‌شود که خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفسه‌ها و تورهای صیادی و خسارت به قایق‌ها و شناورهای سبک و نیمه سنگین را به همراه دارد و فعالان دریایی و صیادان باید توجه لازم را به این مخاطرات داشته باشند.

رفیعی آسمان تهران را برای امروز صاف و گاهی همراه با وزش باد اعلام کرد و گفت: در ساعات بعد از ظهر امروز آسمان کمی ابری خواهد شد.

وی افزود: بیشینه دما امروز به ۳۴ درجه بالای صفر خواهد رسید که با یک درجه کاهش نسبت به روز گذشته همراه شده و کمینه دما هم به ۲۴ درجه بالای صفر رسید.