شناسهٔ خبر: 114466 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی در استان/بیش از ۹۲ هزار جلد سند روستایی و شهری کوچک صادر شد

مقاوم سازی مسکن روستایی مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی در سطح استان ۱۱۰ هزار واحد مسکونی احداث شده از صدور بیش از ۹۲ هزار جلد سند برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک در سطح استان خبر داد.

مصطفی بیک‌مداح مدیرکل بنیاد مسکن سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد، سند دار کردن واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک و همچنین دیگر فعالیت‌های بنیاد در سطح استان اعلام کرد: در مجموع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن (اقدام ملی و نهضت ملی مسکن) ۳ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و استثنائا در کلانشهر زاهدان (به تعداد ۷۲۳ واحد) در حال احداث و یا در مراحل اجرا قرارد داردکه میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای شروع شده و در حال احداث ۴۰ تا ۵۰ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان، افزود: در برنامه است تا ۲۰۰ واحد مسکونی در حال احداث طرح نهضت ملی مسکن در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

بیک‌مداح درباره اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی که در روستاها و شهرهای کوچک اجرایی می‌شود نیز توضیح داد: از ابتدای اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک از سال ۱۳۸۴ معادل ۱۱۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد در سطح استان احداث شده است. امسال نیز در برنامه است تا ۱۱ هزار واحد مسکونی در سطح استان مقاوم‌سازی شود.

بیک‌مداح در خصوص ارایه سند به واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک اعلام کرد: در مجموع تاکنون ۹۲ هزار و ۶۰۷ جلد سند توسط برای واحدهای مسکونی روستایی و همچنین واحدهای شهری در شهرهای کوچک استان توسط بنیاد مسکن صادر شد.