شناسهٔ خبر: 114473 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌کل راهداری استان زنجان:

با تمام توان درحال تکمیل  زیرگذر پل سید جمال‌الدین خرمدره هستیم

زیر گذر خرمدره رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد: درتلاش هستیم زیرگذر پل سید جمال‌الدین خرمدره به منظور رفع نقاط پرحادثه تا هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(زنجان)، حسین اسکندری، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در مورد آخرین وضعیت احداث پل جمال‌الدین خرمدره اظهار کرد: ساخت این پل از سال ۹۴ آغاز شده است و در حال حاضر تلاش داریم تا با تکمیل آن عبور و مرور محور مربوطه را بهبود ببخشیم.

وی پیشرفت فیزیکی تقاطع غیرهمسطح جمال‌الدین خرمدره را ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی کردیم تا بخش زیرگذر این تقاطع در هفته دولت به بهره‌برداری برسد و در قسمت رویی پل نیز اقداماتی نظیر تعریض طرفین در فازهای بعدی در دستور کار قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات باعث طولانی شدن روند اجرای این پروژه شده است، ابراز کرد: تا کنون حدود ۵ تا ۶ میلیارد تومان برای این پل هزینه شده است و برای تکمیل و فعالیت‌هایی مثل آسفالت و اجرای بیس حدود ۵ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه پیش از این ۲ میلیارد تومان برای احداث این پل پیش‌بینی شده بود، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت‌ها هزینه ساخت را بالا برده است. همچنین بودجه مورد نیاز برای احداث این پل از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه این محور از نقاط حادثه‌خیز بود، گفت: این پل در تقاطع کمربندی خروجی خرمدره به سمت اتوبان احداث شده و بهره‌برداری از آن به ارتقای ایمنی عبور و مرور این محور کمک خواهد کرد.

اسکندری یادآور شد: در سال ۹۹ حدود ۸۷ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان زنجان شناسایی شد که برای تصویب و اخذ اعتبارات جهت بهسازی، این نقاط به مراجع ذی‌ربط ارسال شده است. بهسازی ۱۰ نقطه مستعد تصادف در دستور کار قرار گرفته است که پروژه‌هایی در این خصوص در دست اقدام بوده و تقاطع غیرهمسطح جمال‌الدین یکی از این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

وی احداث تقاطع غیرهمسطح روستای عمیدآباد، تعریض و بهسازی محور نورین در شریف آباد، تعریض و بهسازی خروجی صائین‌قلعه و تعریض و بهسازی خروجی قیدار به حصار را از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام برای رفع نقاط پرحادثه برشمرد و افزود: کار بهسازی روستای کوشکن در نزدیکی دانشگاه زنجان برای ارتقای ایمنی این مسیر به اتمام رسیده است.

این مسئول ادامه داد: تعریض و بهسازی سه راهی سجاس در شهرستان خدابنده، تعریض و بهسازی ورودی شهر زرین رود در شهرستان خدابنده و تعریض و بهسازی محور روستایی کرسف به سهرود نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است.