شناسهٔ خبر: 114479 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه؛

آماده سازی زیرساخت‌ها برای تردد زائران اربعین از پایانه مرزی خسروی

پایانه مرزی خسروی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: خرید و آماده سازی ۹ دستگاه مه پاش به منظور آسایش زائران اربعین حسینی(ع) جهت نصب در نقطه صفر مرزی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی گفت: با توجه به موج گرما و به منظور رفاه حال زوار عتبات عالیات در پایانه مرزی خسروی ۹ دستگاه مه پاش خریداری و آماده نصب می باشد.

وی گفت: سایه بان نقطه صفر مرزی احداث و تکمیل شده است ولی با توجه به دستور استاندار کرمانشاه و پیگیری های مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به منظور آسایش زوار اربعین این سایه بان تا ورودی ها گیت های ورودی، خروجی پایانه مرزی خسروی ادامه پیدا خواهد، مراحل آماده سازی و ساخت انجام شده و به زودی شاهد نصب این سایه بان ها خواهیم بود.

کرمی درباره دیگر اقدامات انجام شده در پایانه مرزی خسروی گفت: انجام طرح مطالعات عملیات بهسازی پایانه مرزی خسروی با رویکرد اربعین، عملیات لوله گذاری جهت فضای سبز و دفع آبهای سطحی و تکمیل و راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب به همراه خرید تاسیسات مربوطه، تجهیز و بروزرسانی سیستم روشنایی، تهیه و دیوار کشی اطراف پایانه از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی از آماده سازی راهدارخانه ها و مهمانسراهای مسیر تردد به منظور اسکان موقت زائرین در صورت نیاز و خرید ۱۵ دستگاه کولر گازی ایستاده به منظور تامین سیستم جایگزین سرمایشی در زمان ضرورت خبر داد.

کرمی عنوان کرد: به منظور ارتقای سطح ایمنی تردد زائرین اربعین حسینی (ع) سه پاسگاه پلیس راه در محور های اسلام آباد غرب به حمیل، کرمانشاه به خسروی (گردنه عین الکش) و گیلانغرب احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی درباره برنامه های در دست اقدام گفت: تهیه طرح ترافیکی اربعین، تکمیل و تجهیز سرویس های بهداشتی پایانه مرزی خسروی، لاین بندی محل تردد زائرین، اصلاح روشنایی محوطه پایانه مرزی خسروی و راه اندازی جاده مسیر پرورش ماهی در محور خسروی جهت جاده اظطراری در ایام اجرای طرح اربعین است.

انتهای پیام/