شناسهٔ خبر: 114485 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

آغاز انتقال نفت توقیف شده ایران در یونان به نفتکش ایرانی

کشتی معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات بازگرداندن نفت توقیف شده کشتی لانا تحت پرچم جمهوری اسلامی در یونان از شب گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی با بیان اینکه کشتی لانا تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران نفت متعلق به یک شرکت خصوصی جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: این کشتی که دچار نقص فنی شده بود، در سواحل یونان متوقف و بار آن به درخواست دادگاه آمریکایی، توسط دولت یونان توقیف شد.

به گفته وی، پس از انجام اقدامات لازم توسط جمهوری اسلامی ایران و پیگیری‌های مجدانه صورت گرفته توسط تمام ارگان‌های مرتبط کشور، دادگاه یونانی نسبت به صدور حکم، جهت بازگرداندن نفت به مالک ایرانی، اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در نهایت پس از انجام اقدامات فنی صورت گرفته در مورد کشتی لانا و انجام تعمیرات مربوطه از شب گذشته عملیات بازگرداندن بخشی از بار کشتی آغاز شد، افزود: بازگرداندن این بخش از بار کشتی که به تانکری در اجاره امریکایی ها منتقل شده بود، آغاز شده است.

به گزارش سازمان ‌بنادر و دریانوردی، دولت یونان ۲۵ ماه مه سال جاری به درخواست یک دادگاه آمریکایی، محموله نفتکش لانا را توقیف کرد و تانکر مذکور را که به دلیل نقص فنی به سواحل یونان منتقل شده بود ، متوقف کرد و دولت یونان اذعان کرد که این محموله نفتی را به درخواست وزارت دارایی آمریکا توقیف کرده است!