شناسهٔ خبر: 114487 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری استان:

طرح امانی اسکن و تصویر برداری از راه‌های استان قم اجرا شد

خبر معاون فنی وراه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد:به منظور تهیه و بارگزاری بانک اطلاعات جامع و برخط وضعیت راه‌های استان قم، طرح اسکن وتصویر بر داری از1878 کیلومتر راه‌های استان اجرا و به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی از استان قم، معاون فنی وراه‌های روستایی این اداره کل از اجرا و تکمیل طرح اسکن و تصویر برداری از راه‌های استان قم خبرداد.

محمدرضا زیدآبادی درادامه این خبر افزود: با توجه به ضرورت تهیه و بارگزاری بانک اطلاعات جامع و برخط از وضعیت راه‌ها درسرور اداره کل متبوع، طرح اسکن و تصویر برداری راه‌های استان قم برای نخستین بار به طور امانی اجرا شد.

وی بازه زمانی پروژه،که با استفاده از ظرفیت فنی عوامل کارشناسی اداره کل متبوع و صرف کمترین هزینه ممکن، اجرا و به بهره برداری رسید را دوماهه عنوان و توضیح داد:نظر به تجارب سنوات گذشته واجرای طرح‌هایی که به منظور تهیه بانک اطلاعات از راه‌های استان صورت گرفته که به دلیل حجم انبوه فایلها، عملا امکان بارگزاری و دسترسی کاربران میسور نبود، نسبت به اجرای طرح نوآورانه‌ای اقدام و به مرحله اجرا درآمد.

زیدآبادی نتیجه حاصله را مطلوب و اظهار داشت: درمقایسه ای اجمالی از تصویر برداری و اسکن راه‌های استان قم طی سنوات گذشته و اجرای کنونی طرح، شاهد افزایش چشمگیر کیفیت تصاویر، صرف کمترین هزینه و کاهش حجم فایلها، که این مهم امکان بارگزاری فایل‌ها درسامانه و دسترسی آسان کاربران را فراهم آورده است، هستیم.

وی از اهداف اصلی اجرای این طرح به جمع آوری اطلاعات جامع از 1878کیلومتر راه‌های استان اشاره و افزود: با توجه به قابلیت فنی عوامل اجرایی و استفاده از دوربین مناسب، دراین طرح امکان تصویر برداری همزمان از سطوح جاده‌ای، حرایم، علائم، تجهیزات ایمنی، ابنیه فنی و... فراهم آمده است.

معاون فنی وراه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با یادآوری این مهم که دراین طرح امکان درج موقعیت جغرافیایی، طول و عرض مسیر، زمان برداشت تصویر و... فراهم آمده عنوان کرد: با توجه به متغیرهای زمان، این طرح هرشش ماه یکبار اجرا و موارد موضوعه آن به روز می شود.

محمدرضا زیدآبادی درخاتمه اظهارداشت: جا دارد از عوامل اجرایی پروژه و همکاران اداره فناوری اطلاعات اداره کل متبوع، بخصوص مهندس علی محسنی که نسبت به انجام این طرح اهتمام ویژه داشته اند تشکر کنم.