شناسهٔ خبر: 114544 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر اعلام کرد:

نگهداری ۴۰ کیلومتر از سیستم روشنایی شهرستان نیر

سیستم روشنایی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر گفت:در ۴ ماهه گذشته ۴۰ کیلومتر از سیستم روشنایی این شهرستان توسط راهداران نگهداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،مهدی نجفقلی زاده در بازدید از محور نیر- سراب با بیان اینکه در مدت یاد شده راهداران در جهت ارتقای ایمنی راهها۳۸۰ کیلومتر عملیات شانه زنی و تسطیح انجام داده اند گفت:۴ کیلومتراز افتادگی شانه در راه اصلی سراب و راههای روستایی این شهرستان اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه صیانت وحفاظت از حریم راه بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری است تصریح کرد:با حضورگشت راهداری در محورها تاکنون  از ۳۶ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت وسازغیرمجاز جلوگیری بعمل آمده،۲۵۰مورد مجوزساخت وساز صدور و ۴ مورد از تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز نیز جمع آوری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر روکش آسفالت ۱۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان را یادآور شدو اظهار کرد:با استفاده از هزار و۲۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی شهرستان نیر در ۴ ماهه گذشته لکه گیری شده است.

نجفقلی زاده از ۵۰۰ کیلومترعملیات اصلاح رانش در مسیر دگمه داغیل به قوناق قیران خبردادو بیان کرد:راهداران ۳ کیلومتر از راه روستایی بالا کندی را بهسازی، ۱۱ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری در محور توتونسیر به قوناق قیران بطول ۳ کیلومتر انجام و ۴۰۰ متر از راه روستای آقچای وسطی را نیزشن ریزی کرده اند.

وی انجام ۶۰۰ مترمکعب پاکسازی حاشیه جاده از نخاله ساختمانی،نصب ۷ کیلومتر سرعت گیر پلاستیکی،رنگ آمیزی سرعت گیرهای آسفالته،برچیدن ۴۰ عدد از تابلوهای فرسوده و معیوب،شستشوی ۳۰۰ عدد از علائم،رنگ آمیزی ۲هزار و۵۰۰ عدد از پایه تابلو،تعمیر و مرمت ۷۰ شاخه گاردریل و انجام ۶ هزار متر مربع عملیات شن ریزی در راههای شنی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در مدت یاد شده برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیردر مدت یاد شده از انجام ۷۰ کیلومتر خط کشی در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبرداد و خاطرنشان کرد:در ۴ ماهه گذشته راهداران ۸ هزار متر مربع آسفالت ریگلاژی انجام داده و در کنار ۸۰ عدد از تیرهای روشنایی ۲ هزار متر مکعب دپوی خاکی ایجاد کرده اند.

نجفقلی زاده در  جهت آگاهی رانندگان در جاده تهیه و نصب حدود ۳۰۰عدد تابلوهای انتظامی،اخطاری و اطلاعاتی را یادآور شدو تصریح کرد:با هدف آشکارسازی نقاط پرحادثه ۱۶ عدد استوانه ایمنی در جاده های شهرستان نیر نصب شده است.

وی گفت: اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر مسئولیت نگهداری ۴۱۶ کیلومتر راه اصلی،فرعی، روستایی و بزرگراه را بر عهده دارد.