شناسهٔ خبر: 114558 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سه ماهه اول سال جاری؛

۷۰ کیلومتر راه روستایی در شمال استان کرمان احداث شده است

70 كيلومتر راه روستايي در شمال استان كرمان در ساخته شده است مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی در جریان سفر ریاست جمهوری به استان با اشاره به عملکرد حوزه راه های روستایی این اداره کل از ساخت حدود ۷۰ کیلومتر راه روستایی در شمال استان در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی زاده گفت: با رفع ۱۶۶ نقطه پرحادثه ، درسال گذشته ۱۳۰میلیارد تومان خسارت سیل داشتیم و امسال نیز سیل ویرانگر هفته اول مرداد ماه حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان به راه های ما خسارت وارد کرد.

دکترعراقی زاده در این جلسه خطاب به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه های روستایی و ۱۵۰ میلیارد تومان برای تعمیر ماشین آلات راهداری به استان کرمان تخصیص داده شده است اما با توجه به پرحادثه بودن و وقوع سیل در استان کرمان نیازمند ماشین آلات جدید راهداری هستیم زیرا این ماشین آلات موجود بسیار فرسوده هستند.

وی خاطرنشان کرد: از ۲ پروژه مهم راهداری استان کرمان که از اولویت ویژه برخوردارند، اول بهسازی و بازسازی محور شهداد- نهبندان است که در سال ۹۸ حدود ۲۳ کیلومتر آن در اثر سیل تخریب شد و. تاکنون بازسازی ۴ و نیم کیلومتر ۲۶۵ میلیارد تومان یعنی به ازای هر کیلومتر ۵۸ میلیارد تومان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در خصوص جاده شهداد- نهبندان گفت: در منطقه شهداد زمینی برای ساخت جاده جدید نیست بلکه فقط کلوت ها هستند که ثبت جهانی شدند و ما نمی توانیم از جاده ای که ساخته شده، بیشتر از ۲ مترفاصله بگیریم یعنی در صورت انجام این کار، از ثبت جهانی خارج می شود و بنابراین ناچاریم فقط جاده را بالاتر بیاوریم که با ساخت پل، هر کیلومتر ۵۸ میلیارد تومان هزینه دارد و به همین دلیل باید با سازمان دربر دارد میراث فرهنگی کشور به راه حلی برای رفع این مشکل برسیم.

عراقی زاده پروژه مهم دوم را ساخت پارک لجستیک عنوان کرد و افزود: اولین پارک لجستیک باسرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد و سرمایه گذار آمادگی دارد ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کند، از این رو با توجه به این که بندر مکران بین کریدور شمال به جنوب قرار می گیرد، برای ساخت این پارک ۴۳۰ هکتار زمین نیاز است که مصوب هم شده است.

گفتنی است جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی با حضورمهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، پروفسورمحمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، دکتر خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راهها، دکتر صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن، دکتر سعیدی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور و مهندس خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، دکتر احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان و سایر مدیران کل استانی دستگاههای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان در جریان سفر ریاست جمهوری به استان کرمان برگزار شد.