شناسهٔ خبر: 114601 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

فعال بودن ۱۳ کارگاه راه سازی در شمال سیستان و بلوچستان

ببینید/بازدید مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از مراحل نهایی احداث باند دوم در محور خاش_زاهدان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل با وجود بدهی حدود ۵۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران تمامی ۱۳ کارگاه راهسازی خود را برای کمک به توسعه هر چه سریعتر استان فعال نگه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری اظهار داشت: با وجود بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی در حال حاضر تمام کارگاه های راه سازی تحت پوشش این اداره کل با تمام ظرفیت در حال فعالیت است و امیدواریم در ۶ ماهه دوم سالجاری شاهد تامین منابع مالی مطمئن باشیم.

وی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به تعهدات خود پایبند است بطوری که جاده‌های این استان با احداث ۱۲۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محورهای زابل- زاهدان، زاهدان- بیرجند، میرجاوه- زاهدان _ بم و زاهدان- خاش، اسکل آباد- گوهرکوه بزمان و زابل - زهک به کارگاه راهسازی تبدیل شده است.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای به ویژه بزرگراه که نوید بخش رونق اقتصادی و افزایش ایمنی سفر در استان خواهد بود سال گذشته ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده زیرپوشش این اداره کل بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفت که امسال در تلاش هستیم در صورت تخصیص منابع مالی بنا بر ضرورت نیاز استان طول آن را به ۹۰ کیلومتر افزایش دهیم.

فعال بودن ۱۳ کارگاه راه سازی در شمال سیستان و بلوچستان

اکبری از کسب رتبه برتر سیستان و بوچستان در ساخت بزرگراه در کشور خبر داد و افزود: با اقدامات مطلوب صورت گرفته، این اداره کل سال گذشته پیشتاز تامین اعتبار و ساخت بزرگراه و راه اصلی در کشور معرفی شد.

وی راه را مهمترین اولویت در توسعه سیستان و بلوچستان ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه توسعه راه‌ها به ویژه بزرگراه به منظور رونق تجارت و ترانزیت و کاهش تصادفات جاده‌ای در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای  استان قرار دارد این اداره کل تلاش دارد با عمل به تعهدات روحیه امید در جامعه زنده و پویا باشد.

فعال بودن ۱۳ کارگاه راه سازی در شمال سیستان و بلوچستان

گفتنی است سیستان و بلوچستان استانی بزرگ و پهناور که شرایط ویژه ای از نظر نقش آفرینی در مبادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کالا و تعامل و ارتباط با حوزه‌های پیرامونی بخصوص کشورهای واقع در شمال و شرق خود را دارا است.  همچنین از سوی دیگر این استان به لحاظ مجاورت با منطقۀ ژئواستراتژیک و ژئوپولیتیک خلیج فارس،آب‌های بین‌المللی، همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان و همجواری با حوزه شبه قاره هند، از امکانات بالقوه اقتصادی به ویژه امکانات ترانزیتی و تجارت فرامرزی ممتازی برخوردار است.

وجود مسیرهای تاریخی باستانی مانند جاده ابریشم و صدها کاروانسرا و اقامتگاه گواه بر این موضوع است که سیستان و بلوچستان به دلیل برخورداری ذاتی‌اش از جایگاه استراتژیک در عرصه بین‌المللی همواره به راه و زیرساخت‌های ارتباطی به عنوان پتانسیلی برای توسعه نیاز داشته و دارد؛ نیازی که بخش اعظم آن در بستر جاده و بزرگراه‌ها مسیر می‌شود.

یکی از دستگاه‌های همیشه پای کار در حوزه توسعه کیفی راه‌های سیستان و بلوچستان، اداره کل راه و شهرسازی استان است، اداره‌ای که در سال‌های اخیر با وجود همه تنگناهای مالی و سختی کار از مسیر و اهداف خود دور نشد و توانست موقعیت  این استان را بهبود ببخشد، موقعیتی که بهبود آن به واسطه نزدیکی به دریا و مرز و چندین بازارچه مرزی، تنها با توسعه راه‌ها امکانپذیر بود.