شناسهٔ خبر: 114604 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:

تکمیل مدارس در مناطق کم‌برخوردار ارومیه اولویت راه‌ و شهرسازی است

دکتر حمزه لو مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: توسعه مناطق کم برخوردار در اولویت برنامه‌های بازآفرینی شهری قرار دارد و تکمیل کارهای مدرسه ۱۲ کلاسه جلوچاپان یکی از محلات هدف بازآفرینی ارومیه تا پایان شهریور تکمیل می‌شود.

سید محسن حمزه‌لو در جلسه محرومیت زدایی آذربایجان غربی با اشاره به روند ساخت مدرسه در دیگر محلات هدف بازآفرینی شهری ارومیه، گفت: مدرسه ۱۲ کلاسه کشتارگاه جزو سکونتگاه‌های غیررسمی ارومیه با ۶۵ درصد پیشرفت اجرایی تحویل اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان شده است.

وی بیان کرد: تأمین زمین برای آتش‌نشانی و کلانتری منطقه جلوچاپان نیز در حال انجام بوده تا روند توسعه کار در منطقه با مشکل مواجه نشود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: برنامه های سه گانه توسعه برای شهرستان های استان تدوین شده و در سه فاز برای توسعه شاخص های مختلف مناطق به اجرا در می آید.

محمدصادق معتمدیان افزود: توسعه استان نامتوازن بوده و مناطق کمتر برخوردار در شهرستان های مختلف وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نخستین گام ها در این خصوص، توجه به شاخص آموزش است که می کوشیم شاخص آموزش شهرستان های مختلف را به میانگین استانی برسانیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: فاز دوم این طرح رساندن شاخص های مختلف در استان به میانگین کشوری بوده و در فاز سوم نیز که در بلندمدت باید مورد توجه جدی قرار گیرد، به سمت شرایط مطلوب و استاندارد در شاخص های مختلف حرکت می کنیم.

معتمدیان با تاکید بر توجه ویژه مسئولان استانی به آشنا کردن مقامات کشوری حوزه های مختلف با محرومیت های آذربایجان غربی، افزود: برای محرومیت زدایی، علاوه بر اقدامات سخت افزاری، در بخش نرم افزاری نیز باید کار کرد که نخستین گام در این خصوص، تشکیل شورای نهادهای حمایتی است.

استاندار استفاده از ظرفیت های اعتباری در حوزه های گوناگون را نیز مورد تاکید قرار داده و اظهار داشت: مولدسازی و فروش اموال و املاک، از جمله محل های تامین اعتباری است که نباید مورد غفلت واقع شود و مدیران باید طبق قانون، این مورد را اجرایی کنند.