شناسهٔ خبر: 114610 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

فعال بودن ۱۵ پروژه بازآفرینی شهری در اصفهان

امیر زاغیان - اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از فعال بودن ۱۵ پروژه بازآفرینی شهری با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان سهمیه قیر استان اصفهان بوده است، اظهار کرد: این میزان قیر از شرکت بازآفرینی به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شد و توانستیم براساس نیاز شهرهای استان به صورت عادلانه بین ۷۰ شهر استان اصفهان تقسیم کنیم تا بتوانند با اولویت گذرهای خاکی کوچه‌های بافت‌های فرسوده را آسفالت کنند.  

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان حدود ۱۰ درصد بافت فرسوده کشور را داراست عنوان کرد: حدود ۱۵ پروژه فعال در بازآفرینی اعم از احداث مساجد، روکش آسفالت، احداث مدرسه، مرمت بناهای تاریخی، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی را با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در حال انجام هستیم.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص روش‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اذعان داشت: این طرح به سه شیوه اجرا می شود، روش اول انبوسازی است که به متقاضی واحد مسکونی تحویل داده می‌شود اما پیشرفت این پروژه‌ها به واریز و آورده متقاضیان گره می‌خورد.  

وی بیان داشت: روش دوم واگذاری گروهی یک پلاک زمین به ۲ تا پنج متقاضی است که این افراد به صورت مشارکتی خودشان ساخت و ساز را انجام می‌دهند و روش سوم طرح خودمالک است که لازمه آن داشتن پروانه و سند مالکیت زمین است و بدون سپرده گذاری به این افراد وام تعلق می‌گیرد و در واقع آورده آنان زمین است.