شناسهٔ خبر: 114636 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

قدردانی اعضای کمیسیون عمران مجلس از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی کشور

بازدید تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، از بخش‌های مختلف شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی بازدید و از اقدامات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک درراستای ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور قدردانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، صبح امروز شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک میزبان شارلی انویه تکیه نماینده اقلیت های دینی ، ذبیح‌اله اعظمی ساردویی نماینده مردم جیرفت، عادل نجف‌زاده نماینده مردم خوی و کمال حسین‌پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و از اعضای کمیسیون عمران مجلس بود که با حضور در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفتگو و از بخش‌های مختلف فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بازدید کردند.

کیانپور در این دیدار با اشاره به تاریخچه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیش از شش دهه است که در ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور فعالیت داشته وکمتر پروژه مهمی در کشور است که اثری از نقش آفرینی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در آن نباشد.

وی ادامه داد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک هم اکنون با ارائه بیش از 600 نوع خدمت ، توانایی انجام مطالعات و آزمایشهای فنی، مهندسی فراتر از نیاز کشور را دارد و آمادگی دارد در کمتر از 2 ساعت آزمایشگاه‌های خود را در پروژه‌‎های عمرانی در سراسر کشور مستقر و به ارائه خدمات منطبق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی اقدام کند.

کیانپور افزود: همچنین آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با داشتن تیمی قوی از مدرسان و فارغ التحصیلان نخبه ، بیش از 120 هزار نفر- ساعت دوره و کارگاه علمی آموزشی برای مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور برگزار کرده است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه این شرکت یک دولتی و  بصورت درآمد- هزینه‌ای اداره می شود و  کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی سطح کشور حسب درخواست کارفرمایان از وظایف اصلی آن می باشد گفت: این شرکت در پروژه‎های مهم ملی و استانی وزارتخانه‌‎هایی چون راه و شهرسازی، نیرو، نفت، آموزش و پرورش، جهاد، صنعت و ... به ارائه خدمات آزمایشگاهی و مطالعات فنی فعالیت داشته و نقش آفرینی و اثرگذاری داشته است.

وی با بیان اینکه برنامه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک حضور در بازارهای جدید است تصریح کرد: در بحث حضور در بازارهای جدید، این شرکت با همکاری بخش بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه در صدد صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه است و در این خصوص اقداماتی صورت گرفته و تعدادی از کشورهای همسایه جهت همکاری و حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک علاقمندی خود را برای دریافت خدمات فنی و مهندسی اعلام کرده‌اند.

در این دیدار تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بازدید از بخش‌های مختلف فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در جریان اقدامات و دستاوردهای نوین این شرکت قرار گرفته و تاکید کردند که در راستای حاکمیتی شدن این مجموعه دولتی و ارتقای جایگاه نظارتی این شرکت ، به منظور ارتقاء کیفیت و نیز افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی در کشور حمایت خواهند کرد.