شناسهٔ خبر: 114642 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

ایجاد غبار رقیق در مناطق غرب و جنوب غربی کشور/ رشد ابرهای همرفتی و بارش‌های رگباری در برخی استان‌ها

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی از ایجاد غبار رقیق در مناطق غرب و جنوب غربی کشور،‌ کاهش کیفیت هوا در مناطق مذکور و رشد ابرهای همرفتی و بارش‌های رگباری در برخی استان‌ها خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان تشریح آخرین وضعیت آب‌وهوای کشور گفت: برای پنج روز آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان به سبب رشد ابرهای همرفتی، بارش‌های رگباری را شاهد هستیم که با رعد و برق و وزش باد شدید همراه است.

وی با بیان اینکه طی این مدت در نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت،‌ عنوان کرد:‌ با این حال اما در سایر مناطق کشور جو آرام و پایدار است.

کارشناس سازمان هواشناسی برای سه روز آینده در استان‌های مرزی کشور به ویژه مناطق غرب و جنوب غربی غبار رقیق را پیش‌بینی کرد و گفت:‌ این وضعیت در مناطق مذکور سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود. 

رفیعی افزود:‌ طی این مدت وزش باد شدید نیز در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور رخ می‌دهد که در منطقه زابل در شمال سیستان و بلوچستان سبب خیزش گرد و خاک می‌شود و کاهش دید افقی را به همراه دارد. 

وی وضعیت آب‌های جنوبی کشور از جمله شرق دریای عمان را برای سه روز آینده مواج و متلاطم خواند و اعلام کرد:‌ طی دو روز آینده نیز شرق دریای عمان همچنان مواج و متلاطم خواهد بود که با توجه به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج، صیادان، فعالان دریایی و شناگران در این مناطق باید توجه لازم را داشته باشند. 

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان پایتخت طی امروز، سه شنبه، ۲۵ مرداد ماه را صاف پیش‌بینی کرد و گفت:‌ تهران در برخی ساعات وزش باد را تجربه می‌کند و گاهی مواقع کمی ابری نیز خواهد شد و افزایش سرعت وزش باد را نیز شاهد است.