شناسهٔ خبر: 114675 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

شناسایی بیش از ۱۰۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه های خراسان شمالی

قلع و قمع مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از شناسایی بیش از ۱۰۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه های استان طی ۴ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، جعفر شهامت گفت: از ۱۰۰ مورد تخلف شناسایی شده در حریم راه ها توسط راهداران، ۳۰ مورد تخریب و آثار تجاوز قلع و قمع شده و باقی موارد از طریق مجاری قانونی در دست پیگیری است.

وی افزود: بیش از ۹۰ مجوز به منظور ساخت و ساز و فعالیت در حاشیه راه های استان با رعایت حریم و موارد قانونی صادر شده است.

  وی با بیان این که ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم، ایمنی راه ها را به خطر می اندازد، بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه ها تاکید و اظهار کرد: هم استانی ها باید قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه مجوز لازم را از این اداره کل دریافت کنند.

وی ادامه داد: به استناد ماده ۶ و ۱۷ قانون ایمنی راه ها و راه آهن مصوب ۱۳۴۹/۴/۷ و آخرین اصلاحات سال های ۵۱، ۵۴، ۶۷ و ۷۹ اقدام به هرگونه عملیاتی که موجب خرابی جاده شود همچنین ایجاد هرگونه مستحدثات یا درختکاری یا زراعت یا اقدام به حفاری در حریم قانونی آزادراه ها و راه های اصلی و فرعی و راه آهن که میزان هریک به طریق و وسایل متناسب مشخص و از طرف وزارتخانه آگهی می شود بدون اجازه وزارتخانه ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ایجاد هرگونه ساختمان، دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه ها بدون کسب مجوز از وزارتخانه ممنوع است.

این مسئول گفت: حفظ، نگهداری و پاکسازی حریم راه ها نیازمند عزم ملی است و همه دستگاه های مربوطه باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.