شناسهٔ خبر: 114679 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه؛

‌۳۰ کیلومتر از محور پاوه به مریوان بهسازی شد

روکش آسفالت راه روستای - کرمانشاه ‌رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه گفت: با تلاش راهداران این شهرستان ۳۰ کیلومتر از محور پاوه در استان کرمانشاه به مریوان در استان کردستان با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال بهسازی و آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ابراهیم شهریاری افزود: محور پاوه به نودشه و مریوان ۱۰۸ کیلومتر است که ۵۸ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان پاوه و ۵۰ کیلومتر آن نیز در حوزه شهرستان‌های سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

‌وی ادامه داد: با تهیه، حمل و پخش و تراکم بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن آسفالت ۳۰ کیلومتر از محور پاوه به مریوان در حوزه استحفاظی این شهرستان که رویه مناسبی نداشت بهسازی شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه با بیان اینکه این پروژه به صورت امانی اجرا شده است، اظهار داشت: ۴۰۰ تن آسفالت در مسیر زلته به نودشه، ۳۵۰ تن در محور نودشه به سه راهی ملندو و ۴۵۰ تن در محور ملندو به گردنه تەتە (انتهای حوزه استحفاظی شهرستان پاوه) بکارگیری شده است.

شهریاری گفت: با اجرای این پروژه عبور و مرور کاربران جاده ای در این محور مهم و پرتردد تسهیل و آسان شد.

وی در پایان افزود: محور پاوه به نودشه و مریوان محوری کوهستانی و گردشگری است که بخشی زیادی از آن بر مناطقی از اقلیم کردستان عراق مشرف است و با چشم غیرمسلح شماری از شهرها و روستاهای کردستان عراق و سد دربندیخان قابل مشاهده است و که در فصل بهار و تابستان مقصد سفر گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

 انتهای پیام/