شناسهٔ خبر: 114730 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه؛

ترانزیت بیش از ۵۹۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان

فریبرزکرمی - مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: پایانه مرزی پرویزخان طی ۴ماهه سالجاری ۵۹۱ هزار و ۹۹۲ تن کالا ترانزیت ورودی و خروجی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی گفت: پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان مرزی قصرشیرین، بزرگترین شاهراه اقتصادی ایران به عراق است که بیشترین حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان از این گذرگاه بین‌المللی صادر می‌شود و می‌توان گفت تنها مرزی است که خواب ندارد و تمام ایام سال بصورت شبانه روزی فعال است.

وی گفت: طی ۴ ماهه سالجاری ۱هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا از پایانه مرزی پرویزخان خارج شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹۰ درصد افزایش داشته است.

کرمی درباره ترانزیت کالای خروجی گفت: ۱۹ هزار و ۴۳۰ تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان خارج شده است که در سال با گذشته ۵ هزار و ۳۶۴ تن کالا ۲۶۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه درباره واردات کالا گفت: ۵۷۲ هزار و ۵۶۲ تن ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان بوده است که در مقایسه با سال گذشته با واردات ۲۳۵ هزار و ۴۰۲ تن افزایش ۱۴۳ درصدی پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: پایانه مرزی پرویزخان بیش از ۲۰ هزار ناوگان ترانزیت ورودی داشته است که سال ماقبل ۸ هزار و ۷۲۰ دستگاه بوده و افزایش ۱۳۴ درصدی داشته است.

کرمی در پایان افزود: استان کرمانشاه با داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز دارای ۵ پایانه مرزی فعال با عراق است که پایانه مرزی پرویزخان در این استان کرمانشاه بزرگترین دروازه تجاری کشورمان برای صادرات کالاهای ایرانی به عراق محسوب می شود.

انتهای پیام/