شناسهٔ خبر: 114766 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس خبر داد؛

تاثیر بسزای انجام آزمایش‌های فنی در افزایش کیفیت و عمر مفید پروژه‌های راهداری

احداث جاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس بر تاثیر به‌سزای انجام آزمایش‌های فنی و مکانیک خاک در افزایش کیفیت و عمر مفید پروژه‌های راهداری تاکید کرد.

علیرضا راستیار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نحوه همکاری این اداره کل با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را تشریح کرد و گفت: به منظور کنترل کیفی آزمایشگاهی کل پروژه های راهداری استان فارس با اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قرارداد بسته شده و آزمایشات همه پروژه‌های استان به عهده اداره کل مربوطه است. 

وی هدف از این امر را کنترل کیفی پروژه و اجرای استاندارد آن‌ها بر اساس ضوابط خواند و عنوان کرد: این امر و رعایت استانداردهای مربوطه در پروژه‌ها ممکن است افزایش هزینه اولیه پروژه را در پی داشته باشد، اما در مجموع و در بلند مدت با توجه به افزایش طول عمر و کیفیت پروژه‌ها منجر به صرفه‌جویی در هزینه نگهداری و در نهایت کاهش هزینه کل پروژه می‌شود.

راستیار در خصوص تجهیزات این شرکت نیز اظهار کرد:‌ تجهیزات نسبتا مناسب و پاسخگوی بیش از ۹۰ درصد نیاز پروژه‌های استان است و در صورت نیاز نمونه‌ها جهت آزمایشات تکمیلی به تهران یا شعب دیگر ارسال و نهایتا نتیجه به این اداره کل اعلام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس خاطرنشان کرد:‌ به سبب کنترل مداوم پروژه‌ها با آزمایش‌های لازم حین کار و اصلاح ایرادات بر اساس گزارشات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، انجام آزمایش‌ها قطعا تاثیر به‌سزایی در افزایش کیفیت و عمر مفید پروژه‌ها دارد.