شناسهٔ خبر: 114773 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد؛

کاهش ۵۰ درصدی سوانح دریایی در پهنه آبی شرق هرمزگان

شناور مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: آمار سوانح دریایی در پهنه آبی شرق خلیج فارس و دریای عمان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمد حسینی تختی،  مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به رعایت دستورالعمل‌ها و مقررات ایمنی و به تبع آن کاهش حوادث دریایی گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری آمار  سوانح دریایی کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

وی  با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال جاری ۳ حادثه گزارش شده است، گفت: بیشتر سوانح دریایی مربوط به شناورهای سنتی و موتور لنج‌ها شامل آبگرفتگی و آتش سوزی بوده که هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: برگزاری مداوم مانورها و دوره‌های ایمنی بصورت منظم از جمله عواملی است که در کاهش سوانح موثر است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، حسینی تختی ادامه داد: به دلیل موقعیت قرار گیری بنادر شرق هرمزگان از حیث نزدیکی به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز تردد مکرر انواع کشتی‌ها، ضروررت رعایت دقیق مقررات ایمنی و بین المللی برای همه شناورهای متردد ضروری است.