شناسهٔ خبر: 114784 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان و بلوچستان تاکید کرد:

آمادگی پایانه مرزی ریمدان برای پذیرش و جابجایی زوار پاکستانی اربعین حسینی

جلال الدین قادری.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از آمادگی پایانه مرزی ریمدان در جنوب این استان برای پذیرش و جابجایی زائرین پاکستانی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، جلال الدین قادری اظهار داشت: این اداره کل با تشکیل جلسات متعدد با تشکل های صنفی مسافربری در حوزه ایرانشهر و چابهار به منظور آماده سازی شرکت های حمل و نقل مسافر برای تامین ناوگان مورد نیاز و استقرار در مکان های مورد نظر در پایانه مرزی ریمدان تلاش دارد میزبان شایسته ای در پذیرش زوار کشور دوست و همسایه پاکستان باشد.

وی ادامه داد: همچنین به منظور ارائه خدمات بهتر به زوار پاکستانی در این ایام اقداماتی دیگر نظیر توان سنجی شرکت های حمل و نقل مسافر در حوزه جنوب استان و آنالیز وضعیت ناوگان موجود در استان ، برگزاری جلسه با مدیران سازمان و اعلام نیاز به منظور فراخوان به کلیه استان ها برای تامین ناوگان حمل زائرین گرامی ، تشکیل جلسات کمیته حمل و نقل و سوخت استانی ستاد اربعین و استقرار یک شرکت حمل و نقل مسافر به صورت دائم در پایانه مرزی ریمدان به منظور خدمات رسانی به زائرین و مسافرین در طول سال و برنامه ریزی برای استقرار چند شرکت مسافربری دیگر  در ایام طرح اربعین در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: احداث ۱۷۵۰ متر مربع سایبان در محوطه پایانه ، آماده سازی تعداد ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و دوش حمام ، نصب مخازن تامین آب بهداشتی ، نصب آیس بانک ها برای تامین آب سرد به ظرفیت ده هزار لیتر ، استقرار تعداد قابل توجه مه پاش ثابت و سیار در سایبان ها ، استقرار بوفه و فروشگاه مواد غذایی ، راه اندازی ۱۰ لاین و گیت گذرنامه، نصب و راه اندازی تجهیزات کنترلی، مد نظر قرار دادن کنترل های بهداشتی، نصب دوربین های نظارت تصویری، بهبود روشنایی، راه اندازی دیزل ژنراتور برق اضطراری نیز از دیگر اقدامات این اداره کل برای میزبانی از زوار پاکستانی بود.

قادری افزود: همچنین کمک به تقویت و پایدارسازی شبکه ارتباطات و فیبر نوری ، برنامه‌ریزی برای استقرار صرافی ، شرکت بیمه ، خدمات چرخدستی و... از دیگر اقدامات همکاران پر تلاش این اداره کل در پایانه مرزی ریمدان بوده است. 

وی با اشاره اهمیت ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه مرزی ریمدان گفت: این اداره کل همچنین در بخش راهداری کارهای نظیر آماده سازی مسیرهای منتهی به مرز با اجرای روکش مقطعی ، شانه سازی مقطعی ، لکه گیری ، اجرای خط کشی ها و نقوش رویه جاده  و نصب تابلو های ایمنی را برای میزبانی شایسته از زائرین پاکستانی در اربعین انجام داده است.