شناسهٔ خبر: 114821 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری مطرح کرد:

شرایط مطلوب پایانه های مرزی استان سیستان و بلوچستان برای پذیرش زائران پاکستانی 

مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان گفت: پایانه های مرزی ریمدان و میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان از شرایط مطلوبی برای پذیرش زائران پاکستانی اربعین حسینی برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، خداداد مقبلی در بازدید از پایانه مرزی ریمدان در جنوب استان سیستان و بلوچستان با بیان این که این استان دروازه شرقی پذیرش زوار خارجی به کشور محسوب می شود، اظهار داشت: با وجود تازه تاسیس بودن پایانه مرزی ریمدان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان اقدامات ارزشمندی برای پذیرش زوار خارجی در این پایانه انجام داده که ساخت و نصب سایبان، سرویس های بهداشتی، نصب مخازن تامین آب بهداشتی، راه اندازی لاین ها و گیت گذرنامه و تعبیه مکان های مناسب برای استقرار دستگاه های امنیتی و گمرک و ... از شاخص ترین آنها به شمار می رود.
وی افزود: همچنین به منظور ارتقای ایمنی سفر زائران در محورهای جنوب استان، اقداماتی در حوزه ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه مرزی ریمدان نظیر خط کشی، روکش آسفالت و نصب علائم ایمنی انجام شده که در این بازده زمانی اندک و با کیفیت مطلوب، قابل تقدیر است.
معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان تصریح کرد: همچنین تدابیر لازم برای جابه جایی مطلوب زایران از پایانه مرزی ریمدان به سمت استان کرمان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان از طریق هماهنگی با شرکت های حمل و نقل مسافر انجام شده که همه این اقدامات حاکی از مهیا بودن این استان برای پذیرش زوار است.
مقبلی با اشاره به بازدید از پایانه مرزی میرجاوه گفت: 
شرایط پذیرش زوار خارجی در این پایانه مرزی در مقایسه با سال های گذشته، مهیاتر و مطلوب تر است به طوری که سالن بسیار مناسبی در این پایانه ساخته شده و زایرسرای آستان قدس رضوی نیز برای خدمات دهی به زایران مهیاست.
وی افزود: همچنین محورهای منتهی به این پایانه مرزی در آستانه اربعین حسینی و پیش بینی خیل عظیم ورود زوار کشور پاکستان ایمن سازی شده است.
معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطر نشان کرد: امیدواریم کشورمان با اقدامات مطلوب ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال و جنوب استان سیستان و بلوچستان، امسال میزبان شایسته ای برای پذیرایی از زوار خارجی اربعین باشد.