شناسهٔ خبر: 114828 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی خبر داد:

رگبار باران طی امروز و فردا در استان‌های جنوبی کشور/ خیزش گردوخاک در جنوب‌غرب، شرق و جنوب

رگبار کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام خیزش گردوخاک در جنوب‌غرب،شرق و جنوب از بارش‌های رگباری طی امروز و فردا در تعدادی از استان‌های کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست و هشتم مردادماه و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده برای مناطق شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال‌غرب چهارمحال و بختیاری، شرق و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و روز شنبه مناطقی از شمال و شرق خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، شرق و جنوب شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان بارش های رگباری دارند که گاهی با وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: روز یکشنبه نیز ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران، شرق خوزستان و شمال‌غرب کهگیلویه و بویراحمد، در اثر رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق دارند که در مناطق مستعد نیز با خیزش گردوخاک همراه است.

وی توضیح داد: طی  پنج روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی و شرق یزد،  پدیده غالب وزش باد شدید موقتی است که سبب خیزش گردوخاک در این مناطق خواهد شد. همچنین  دو روز آینده در جنوب‌غرب کشور از جمله استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه همین شرایط را دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آب‌های شرق دریای عمان همچنان مواج و متلاطم است. تهران نیز امروز آسمانی صاف همراه با وزش باد دارد و به هنگام شب بادها شدت خواهند یافت.

وی اعلام کرد: بیشنیه دمای تهران امروز به ۳۴ درجه بالای صفر خواهد رسید و کمینه دمای امروز  پایتخت نیز ۲۴ درجه بالای صفر گزارش شد.